goldbeauty

Alla inlägg under december 2012

Av Samantha Moonnight - 6 december 2012 13:01

Hej! I morse hjälpte jag May i moorland att fixa lite julfint i stallet! Det blev jättefint efteråt om jag får säga det själv. XD

Vi satte upp såna här fina ljusslingor ovanför alla boxar!

 

Sedan bakade vi pepparkakor och polkagrisar som vi satte upp. Vi åt lite också såklart, hihi c:

 

Sen byggde vi en likadan snögubbe som jag byggde i Silverglade, det piffar verkligen upp!

 

Sedan gjorde jag lite andra stallsysslor som att...


Lassa hö..

 

Mocka...

 

Sköta de andra hästarna i stallet..

 

Fodra..

 

Fylla på med vatten..

 

Och sköta om Moorland söta kossa. :)

 


Sedan gick jag till Golden som otåligt stog och väntade i sin box X)

 

Jag skötte om henne....

 

Och satt upp. Dagens Outfit! Blå och vinterpassande!

 

Sen red vi iväg för att sätta upp såna dära fina ljusslingor i några andra stall, Firgrove, Valedale, Steves gård och Vingårdens hästsportcenter.

 


Nu får de andra stallen också lite julfint! :)

 

Sen red vi hem till Moorland igen. <3


Hedå!


Av Samantha Moonnight - 5 december 2012 10:11

Hej! Idag är det kallt som sjutton och det snöar som in i norden. Jag var tvungen att rykta Golden jättelänge för att få bort all snö och smuts, hon såg ut som en stor snöboll! XD

 


Dagens outfit:


Utmärkt till långritter i kallt väder!


 


Vi red vägen upp till Nilmers högland, genom silverglade och shoppade lite kläder, genom vingården och in till gyllenåsen. Jag tänkte ta en titt på västerkobbens fiskebys kläder och utrusetning.


   

Vi red in i gyllenåsen och förbi Jasper.... Men då kom plötsligt en hel vargflock från ingenstans! De ville inget illa, den vargflocken har jag mött förut och de är väldigt snälla. Men Golden blev jätterädd och stegrade

 

Sedan började hon skena...In i gyllenbladsskogen! Jag hade verkligen ingen kontroll över henne. o_o


 

   

Det var verkligen läskigt! Men som tur var ramlade jag inte av, men det var nära. X) Men efter ett tag lugnade Golden ner sig och saktade av....Det var konstigt att hon blev så rädd för vargarna tycker jag...Vi har ju träffat dem förut, och Golden är en väldigt modig häst, hon brukar inte vara lättskrämd. o_o Men iallafall, när hon lugnat ner sig fortsatte vi sakta men säkert mot västerkobbens fiskeby. :) Där kollade vi på lite kläder och utrustning.

 

Sen skrittade vi hem till Moorland. :3

   


Hejdå!!


Av Samantha Moonnight - 4 december 2012 16:09

Idag hade jag lite bråttom, eftersom jag behövde plugga inför provet imorgon! Så jag tog en snabb westernritt på Golden, som inte alls var nöjd med så lite träning. XD


Här är min western-outfit för vintern, den var snyggare på sommaren men det blev för kallt med linne nu så det fick bli en tjocktröja istället. :3







Här är bilderna från när vi tränade....


 

 




Golden busade lite också, 8)

   


Hon blev väldigt förvånad, och besviken, när vi gick hem direkt efter den korta träningen, men jag hann inte längre....Hon gnäggade efter mig i hagen och när jag vände mig om blängde hon verkligen på mig, du sja veta hur mycket en häst kan blänga! XD Men sen kom hennes kompisar också och hon sprang iväg och busade med dem. :)


 

Tänkte ta en liten kvällsritt senare också så hon får röra lite mer på sig. ;)


Hejdå!

Av Samantha Moonnight - 3 december 2012 17:38


   Hejsan! Jag har precis kommit in från en underbar dressyrträning med Golden! Hon var som en dröm! Hon brukar alltid bocka,skena,tvärvända i galoppen,backa,tvärstanna och allmänt fjanta sig i dressyren för att vi hur tråkigt hon tycker det är. Men idag gjorde hon ingenting sånt och var jätteduktig! Hon verkade till och med tycka det var väldigt kul. Hon lyssnade på varenda vink och vi tränade på svårare saker än vi någonsin gjort. Här kommer lite bilder på min duktiga sötnos och mig när vi tränade:

 

 


 

 

 


När vi kom hem fick hon ett äpple för att hon varit så duktig. :) Hon är verkligen en kelgris!

 





Av Samantha Moonnight - 2 december 2012 22:06

Hej! Idag tog jag och Golden ett rejält terrängpass i Hollow woods! Golden var väldigt pigg och hade massa energi! Vi tränade länge och väldigt hårt, men hon var lika framåt hela tiden. Hon var jätteduktig! :)

 

 

 

Av Samantha Moonnight - 1 december 2012 11:23

Idag hoppade jag och Golden i ridhuset. Golden var väldigt duktig och följsam. Stolt matte! :D

   

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards