goldbeauty

Alla inlägg under juli 2013

Av Samantha Moonnight - 26 juli 2013 01:00

Heeeej folk! :D Idag red jag och Batt (Natalie season) ner till ridhuset och tränade dressyr. Jag red Dancer och hon red sin nya AAHBSABHASVDAH SÅ FINA Appaloosa. Det gick jättebra! Vi körde ett reält pass och hästarna fick kämpa på ordentligt. Tränade på främst på galoppombyten med Dancer, det gick bäst och är sjukt nöjd med min lilla älg. 8D


         

Av Samantha Moonnight - 26 juli 2013 00:49

Nu har Dancer och Midnight bytt man! Tycker de blev riktigt söta båda två, vad tycker ni? ;D


   



Av Samantha Moonnight - 26 juli 2013 00:47

  

Pfffft fy Dancer jag som kallad dig min lydigaste och snällaste häst.

Av Samantha Moonnight - 25 juli 2013 17:44

Hejsan! Jag är som vanligt seg med att lägga ut mina inlägg, men iallafall, för några dagar sedan när det var dubbel sc helg slog jag till och köpte lite sc. Vi säger att jag inte kommer ihåg hur mycket. Så jag och Daph, som alltid har minst 3000 sc om hon inte ska känna sig fattig, gav oss ut på storshopping!


Det här var vad jag köpte. *-*


En brun och blå sadel från GÅD som jag velat ha länge men varit för snål för. 68 sc kostade den om jag minns rätt.

 


Ett matchande träns i samma färger, från GÅD, 38 sc. (?)

 


Dessa knallrosa stövlar från GÅD som jag bara fullkomligt älskar av en helt okänd anledning. 79 Sc.

 


Dessa supersnygga ridbyxor i svart och rött som jag velat ha länge. 98 sc från GÅD.

 


Och slutligen detta mörkbruna träns från VD för 80 sc som jag velat ha ända sedan jag såg det men på något mystiskt sätt aldrig haft råd med. hm.

 


Det var det tror jag! Jag har säkert glömt något nu men aja. Priserna kanske inte stämmer till 100%, mitt minne lever sitt egna lilla liv.


Och som ni kanske märkt så skippar jag namnskylten nu för lyckas inte få rätt storlek på den och orkar inte tjafsa mer med datorn just nu så ni får överleva utan den. 3:




Av Samantha Moonnight - 25 juli 2013 17:37

AHSBHABSHJA Jag var helt såld på painthästarna, MEN SÅ KOMMER APPALOOSORNA. OMG JAG ÄR KÄR. PÅ RIKTIGT. Shiiiiiiit den gråbruna Appaloosan, som man ser en bild på när man loggar in, har jag väntat på jättelänge, och den är bara ännu snyggare i spelet. Om jag så ska döda för det så ska den hästen stå i mitt stall en dag. *-*


 

Jag tycker nog att det är den snyggaste hästen SSO gjort, omg så söt jag bara avlider.

Av Samantha Moonnight - 25 juli 2013 09:00

Hejsan! Nu tidigt på morgonen, Okej tidigt och tidigt men ändå, har jag tagit ner Åke till ridhuset och löshoppat honom! Den förra ägaren har löshoppat honom förut så när vi kom ner förstod han genast vad som var pågång och blev väldigt ivrig.


Först när jag släppte ut honom rusade han runt som en galning och bockade och busade och gud vet allt. Sen när han väl lugnat ner sig gick det bättre. Vi började på de lägsta hindrerna några gånger, det gick super! Han hoppar helt perfekt och det syns verkligen att han älskar det. Vi höjde lite och han fick hoppa högre. Han skuttad på och vägrade eller rev inte en enda gång. Det högsta han hoppade var ca.1 meter. Vi tog inte de allra högsta hindrerna, men det gör vi en annan gång. :)


         


Snart blir det av att hoppa med ryttare på. 8D  


Av Samantha Moonnight - 24 juli 2013 23:46

TJUUUU FOLK.


Nu är det så att jag efter mycket fundernade, (och en del övertalning från Daph), Har flyttat till Vingården! Ehm. Det är verkligen inte något jag trodde jag skulle göra, eftersom jag aldrig riktigt gillat vingården. För att inte tala om att baronessan bor där. ._. Men det är nära till ridhus, galoppbana, paddock, fina ridvägar och till större delen av Jorvik. Det är liksom allt man kan önska sig. owo Gillar inte riktigt "stämningen" där dock så får se hur länge jag stannar. Saknar Steves lite men det är liksom halva Jorvik där dygnet runt sateeeeh. Har ingen bild på vingården för det glömde jag att fota. Men nu vet väl hur det ser ut där hoppa jag. :)


FARVÄL

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards