goldbeauty

Alla inlägg under november 2012

Av Samantha Moonnight - 30 november 2012 16:41

Idag tog jag och Golden en långritt genom stora delar av Jorvik. Golden var väldigt pigg men ändå ganska lydig (för att vara Golden alltså). Hon gick väldigt fint och tuggade nöjt på sitt bett. XD  

Vi var igång mycket och Golden ville Galoppera hela tiden. Hon tog fina stora galoppsprång. :D

 

Vi galopperade på ett bra tag. Sen körde vi lite terräng! Golden fölg verkligen över hindrerna och hade världens fart! Hon hoppade lite för högt över hindrerna bara... XD

   

Hihi, hon överhoppade bara liiite ;)


Efter ridturen var hon helt slut och var en enda stor blöt hst dränkt i svett. Vi skrittade hela vägen hem.

Av Samantha Moonnight - 29 november 2012 21:47

Jippie! Det har snöat på Jorvik och julen är i full gång! Golden blev helt tokig när hon såg snön och gjorde glädjeskutt, hon var väldigt svår att hålla och det slutade med att hon skenade av glädje...Jag ramla av när hon bockade... Men som tur föll jag i den mjuka snön och slog mig inte. :)  

Sen lät jag henne galoppera av sig lite och så lugnade hon ner sig och gick fint på tygeln.    S

Sen träffade vi syrran, Elisabeth Moonigth och hennes fina häst Angeldream! Vi tog en ridtur först till Firgrove, sen genom valedale och till sist till gyllenåsen. Det ar väldigt kul! Angeldream och Golden gillar verkligen varandra :)

 


Nu sitter jag i min stuga och dricker varm choklad. Och Golden står i stallet och mumsar på hö. :)

Av Samantha Moonnight - 28 november 2012 18:38

 


Jag var 15 år när jag fick Goldbeauty, eller Golden som hon kallas. Golden var då 2 år, en riktig bråkstake! Golden var helt förvildad. Ingen vet vad som hänt med henne, en bonde hittade henne i skogen och hon betedde sig som hon aldrig sett en männska förut. Golden togs till ett omplacerings-stall där man försökte tämja henne. Men Golden blev bara värre och värre för var dag. Hon sparkades, bets och var livrädd för allt. Hon blev klassad som aggresiv, vilket hon inte är, Golden blev helt enkelt stressad av miljön, hon hade ju aldrig varit hos männskor förrut.  Man tog beslutet att avliva Golden.Men när jag fyllde 15 lovade mina föräldrar att jag skulle få en häst! Jag var så glad! Jag visste genast att jag ville adoptera en häst och ge den ett bättre liv, så vi gick till omplacerings-stallet. Jag föll för Golden direkt. Hon tittade på mig med sina stora mörkbruna ögon, fulla av sorg. Men jag fick inte adoptera henne. Så fort någon gick in i boxen blev hon ett monster. Men när jag gick in, var hon hur lugn som helst. Alla blev förundrade. Så med hur mycket tjat och övertalande som helst, gick mina föräldrar med på att jag skulle adoptera Golden! Jag flyttade ut till min mormor, som bor på ön Jorvik långt ut i ingenstans. Jag skulle sakna alla mina vänner och familj, men Golden behövde komma till ett lugnt ställe långt ifrån stadens buller. Så jag flyttade till Jorvik. Där väntade flera månader av övning och tillit för att få Goldens förtroende. Det tog ett halvår innan  jag satt innan jag satt upp få Golden för första  gången. Jag vet inte hur många gånger jag flygit av.....Minst hundra! Men nu, efter mycket träning, börjar Golden vända, och man kan se vilken underbar häst hon är!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<<
November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards