goldbeauty

Alla inlägg den 19 december 2012

Av Samantha Moonnight - 19 december 2012 21:17

Hejsan hoppsan! Det är så kul att stallen har byggts ut! Nu har jag mitt alldeles egna stall! För tillfället är jag i moorland, men funderar på att byta till Steves eller Vingårdens. Men här kommer iallfall lite bilder på det nya stallet!


             


Här är Goldens nya box <3

 


Här får min lilla älskling det bra :)

 


Hoppas alla andra starstable-nördar gillade uppdateringen lika mycket som jag! ;)


//Samantha och Golden

Av Samantha Moonnight - 19 december 2012 20:24

Åh, jag är så glad!! Idag fick jag min alldeles egna hundvalp, HUSDJURSFUNKTIONERNA HAR JU ÖPPNAT! :D Jag besökte den nya djuraffären direkt när de sa på Jorvik nyheterna att en djuraffär har öppnat i Fort pinta. Jag kollade i djuraffren, det var så många, otroligt söta djur där! Inte bara hundvalpar, utan också kattungar och kaniner. Supersöta var de allihopa! Men jag visste att jag ville ha en liten hundvalp, så jag kollade på hundavdelningen. Där skuttade massa, söta små livliga valpar runt! Vilken skulle jag ta?! Då såg jag plötsligt en liten, mager svart valp intryckt i ett hörn. Jag föll direkt för honom! Jag frågade personalen varför han verkade så rädd och var så smal, de förklarade att han blivit övergiven i ett hus, hans ägare hade tagit med alla andra valpar men glömt, eller lämnat honom kvar. Han hade vart utan mat jättelänge, stackars liten! Och nu var han mycket rädd för människor och litade inte på någon. Jag kunde inte stå imot den lille stackaren, och köpte honom. Jag r verkligen glad att jag gjorde det, han är den finaste, sötaste och underbaraste hund jag sett! Han fick namnet Milton. Jag vet inte varför egentligen, tyckte bara det var sött på honom. <3

 

Nu måste jag bara vinna hans förtroende och ge massvis med kärlek. Men det blir inte svårt eftersom han e så söt <3 Jag har även köpt lite saker till honom, som bollar,ben,pipleksaker,en korg och lite mer.



     


Milton älskar att sitta i sadelväskan när jag rider Golden! Han tycker det r superkul, och fort ska det gå, han älskar att galoppera fort som vinden och känna vinden i pälsen! Han och Golden verkar verkligen gilla varandra också . :)

   

Min lilla sötis! Är så glad att jag fått honom! Husdjursfunktiornerna ÄGER verkligen! :D


//Samantha Golden och Milton <3


Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards