goldbeauty

Alla inlägg under september 2013

Av Samantha Moonnight - 22 september 2013 13:57

Paula Goldforest beställde denna bilden för ett tag sen. Varsågod, hoppas du blev nöjd även fast den kanske inte rktigt blev som den skulle hehe. x)


 

Av Samantha Moonnight - 19 september 2013 16:25

Verkar som att Kakan verkligen har vaknat på fel sida idag. Tänkte ta ut henne på en ridtur i skogen, har tänkt länge på hur härligt det skulle vara att skumpa fram i Hollow woods i hennes lilla galopp. Men Kakan hade visst andra planer..

Först när jag skulle hämta henne i hagen vägrade hon komma, fick springa runt efter henne i en halvtimme eller nåt. ._.


Ryktade snabbt av henne eftersom hon var extra ovillig till det idag. Satt upp och skrittade iväg. Men kakan ville inte röra sig ur fläcken, så fort jag manade på försökte hon backa istället. Tog ett spö och tillslut fick jag iväg henne, mot hennes vilja.


 


När vi skrittat en bit och hon förstod att jag inte skulle vända hemåt så slutade hon söla och blev plötsligt jättehet och kastade med huvudet och ville sticka iväg. Höll in henne men efter ett tag lät jag henne öka till trav.

 


Vi fortsatte bråka tills vi kom ut till ett stort fält. Tänkte låta henne galoppera av sig, men när jag fattade galopp hoppade hon istället upp i luften och gjorde en hel bockserie. 

 

 Fick tillslut stopp på henne. Skrittade henne och fortatte lugnt mot skogen. Men plötsligt stannade hon och stegrade, sedan stack hon hem mot stallet i världens fart, kunde inte få stopp på henne. Jäkla ponny. >-<

   


Kunde inte göra något för att stoppa henne, bara flög efter som en vante ända tills vi kom fram till stallet, då hon saktade in och nöjt stannade. Skrittade av henne snabbt i paddocken och släppte sedan ut henne i hagen igen. Envis som en ponny, verkligen. Den här ridturen blev verkligen inte som planerad. Och även om jag blev ordentligt arg på henne, måste jag medge att hon har en viss charm.


Av Samantha Moonnight - 18 september 2013 15:50

NEJ SERIÖST. Jag ska INTE ha fler hästar, och nu så kommer sso med dessa, underbara, perfekta, magnfika ponnys. Just look at them. ;___; <3


 

Av Samantha Moonnight - 18 september 2013 15:42

Heh, förlåt för seg bloggning. Jag har varit väldigt upptagen med skolan ehm heh. c: NU ÄR JAG TILLBAKA IALLAFALL, Ni som trodde att jag hade dött och väntade er nåt arv eller nåt glöm de. I'M BACK BITCHES. 


 

mobbad bild.


Nu ska jag logga in, eller jag ska logga in när spelservern hade tänkt att öpnna. ._. Och om jag inte kommer tillbaka är det för att mina hästar åt mig pga. svält. 

Av Samantha Moonnight - 13 september 2013 19:58

YEEEES ÄNTLIGEN. 8'D


 

Av Samantha Moonnight - 13 september 2013 19:19

Har sett att många andra gör sånna här, verkar kul så gör också det. :D


Moorland:

+  En supermysig liten byn! Får alltid en känsla av trivnad och harmoni där. Nära till paddock, championat och fina   ridspår. Det är ju liksom där man började allt, så det är en speciell plats. C: 


- Ständigt massor med folk där, man får sällan vara ifred. Kan även kännas en aning långt ifrån det "centrala Jorvik".



Fort pinta:

+  Nära till affärer, disco/café,  strand och vatten. Fin utsikt!

 

 - Aldrig riktigt gillat Fort pinta haha, känner mig inte hemma där. Ganska tråkig omgivning och ridspår. Och James, den skitungen, bor där.

 

 

Steves gård:

 

+ MITT ÄLSKADE STEVES. Nära till precis allt, andra byar, affärer, paddock, hoppbana, westernbana, och fina ridspår. Verkligen centrum av Jorvik!

 

- Väldigt mycket folk där, packat hela tiden. Inte mycket space att röra sig på.

 

 

Vingården:

 

+ Nära till det allt man kan tänka sig, paddock, galoppbana, ridhus, hoppbana och hyfsade ridspår. Bekvämt ställe att bo på.

 

- Ganska omysig stämning där, känns lite snobbigt och opersonligt. Och Baronessan, som är ännu värre än James bor där och tjatar om sin galoppbana som aldrig kan bli klar.

 

 

Stall gyllenbladet:

 

+ SUPERFIN omgivning, verkligen! Väldigt mysigt med jättefina stränder och nära till fiskebyn där det finns mängder med affärer.

 

- SUPERLÅNGT ifrån allting. Och det värsta, man kan inte använda de rosa transporterna för att ta sig dit. Usch jag skulle aldrig klara av att bo där. o.o

 

 

Firgrove byn:

 

+ Jättemysigt, trivs som fisken i vattnet där. Jättefina ridspår, hur mycket vacker natur och skog som helst att rida runt i. Verkligen bra om man vill komma bort från allt kaos lite.

 

- Saknar paddock/ridhus, långt ifrån allt förutom Valedale och möjligtvis Fort pinta. Inget bra ställe för den lata, som jag.

 

 

Valedale:

 

+ Jättemysigt, nära till mycket skog, berg, druider och en mysig och avskild paddock. Inger verkligen en mysig känsla. 

 

- Återigen, långt ifrån det mesta förutom firgrove. Inte så mycket hoppmöjligheter, man kan känna sig lite enam och lost in space där.

 

__________________________________________________________________________________________________

 

Det var allt! Vilken är er favoritby? :D Orkade inte ta bilder på alla haha, men en bild får slinka in iallafall. :)

 

 

Av Samantha Moonnight - 13 september 2013 19:10

Hejsan c:::


Idag är det då den FRUKTADE fredag den 13. Jag hoppas att inte allt för många av er har dött eller tappat förståndet eller så. Själv har jag överlevt dagen ganska bra, men det kanske kommer senare. o-o Hur gåre för er? c:


 

Av Samantha Moonnight - 10 september 2013 22:12

Ojojoj nu har jag verkligen rört till det. ;-; Lovade mig själv att jag inte skulle köpa fler hästar innan var färdiglevlad, jag hade tillräckligt med sc och det kom en häst jag verkligen brann för. Men det sket jag fullständigt i och nu står jag här med 6 hästar, så många som jag inte ville ha. ._.


Vet att det finns folk som har 8 hästar, men jag tycker det blir för mycket, de kostar massor med pengar att köpa hö och det tar massa tid att levla dem, jag hinner inte ens rida på alla. >-< Men nu är det försent, för nu har jag fäst mig vid alla och vill absolut inte skiljas från nån. Nu avundas jag verkligen dem som har snålat med att köpa hästar och bara har typ 3. Men gjort är gjort. What to do. :]


 

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards