goldbeauty

Alla inlägg under november 2013

Av Samantha Moonnight - 26 november 2013 17:59

Tjääääna


Just nu sitter jag och pluggar, har prov..Imorgon. D: Tänkte ta en sväng in på Starstable senare ikväll, så det kanske kommer nåt inlägg. Har vart lite dött här. c: 


  '

Arkivbild.

Av Samantha Moonnight - 22 november 2013 21:44

Nu såhär på kvällen tog jag ner Golden till paddocken i paddockön och släppte lös henne där för att trickträna lite. Först sprang hon runt och busade och ville inte alls lyssna, men efter ett tag så blev hon mer och mer intresserad. (Det krävdes förstås godis.) Jag började med lite enkla tricks som hon känner igen och tillslut tyckte hon det var jättekul. På slutet gick det jättebra och jag lyckades få henne gå när på knä och en hel del andra saker. Avslutade när det gick som bäst och berömde henne ordentligt innan jag släppte ut henne i hagen igen. :) Är supernöjd med henne, jag ska verkligen trickträna med Golden snart igen! :D


Fick en riktigt fin bild på när hon gick ner på knä, min fina tjej! :D

 

Tog ganska lång tid att redigera den här, blev faktiskt väldigt nöjd med resultatet. :D

Av Samantha Moonnight - 22 november 2013 17:12

..Sitter jag i skolan och pluggar det sista innan jag får gå hem och ha helg, åh äntligen fredag. *-*  Har haft en väldigt jobbig vecka, massa prov att plugga på och massa uppsatser att skriva. Fick vara kvar en stund efter skolan och skriva klart. Nu ska jag iallafall strax åka tillbaka hem till Jorvikstallet, (pluggar på vingården), och ta hand om hästarna och kanske ta någon mysig uteritt. Uppdaterar mer senare! :D


 

Av Samantha Moonnight - 21 november 2013 16:19

 Jag började spela Starstable för drygt 2 år sedan, precis efter att det hade startat. Ska skriva lite om hur jag tänkte när jag valde mina karaktärer. c:


Ryttaren:

 

När jag skapade min ryttare så valde jag det bruna långa håret, tyckte det var jättefint - och det är det, men jag tröttnade på det efter ett tag så har ett annat nu. c: Varför jag valde bruna ögon är något jag frågar mig själv än idag, bruna ögon är fina men dem jag valde ser ganska gråa och ganska tråkiga ut. Önskar att jag hade valt någon lite roligare färg, well well. Ansiktsformen tog jag eftersom jag tyckte det var den snyggaste, den är jag nöjd med. Kommer inte ihåg vilket smink jag valde, tror jag tog något ganska naturligt men bytte det ganska snabbt efter att det kom skönhetssalonger. c: Till namnet då, jag kommer ihåg att jag satt och kollade på namn jättelänge och hade värsta beslutsångesten mellan två namn, kommer inte ihåg vilka de var dock. Men så fick jag syn på "Samantha" och blev störtkär, är väldigt nöjd med mitt namn och tycker det passar min karaktär perfekt. :D Efternamnet är jag inte riktgt lika nöjd med, Moonnight. Kan tycka att jag borde valt något annat, men på något sätt så kan jag inte tänka mig min karaktär med något annat efternamn. När jag valde ville jag egentligen ha Moonlight, men "light" fanns inte så därmed fick det bli Moonnight.




Hästen:


Åh, kommer ihåg hur kul det var att kolla bland alla hästfärger när man skulle välja sin häst. Kommer ihåg att jag satt och kollade jättelänge innan jag valde haha. Först hade jag tänkt att ta den vita skimmeln, men tänkte sedan att det skulle vara fint med en fux och fastnade för färgen Golden har. Satt och funderade länge på om jag skulle ta skimmeln eller fuxen, men tillslut valde jag fuxen och det är något jag är glad över! :D Namnet Goldbeauty valde jag eftersom jag ville ha något med "Gold" i eftersom hon är typ guldbrun. Beauty tror jag att jag tog för att det passade in eftersom hon var just vacker, och Goldbeauty lät bra att säga. c:

 

 

Av Samantha Moonnight - 19 november 2013 18:23

Idag släpade jag med Daphne, släpadetill Salon belle för ändra frisyr! Var väldigt trött på min gamla, så jag bestämde mig för att permanenta håret platt och färga det rödbrunt. Är väldigt nöjd med resultatet!


     

Av Samantha Moonnight - 19 november 2013 15:33

Min kompis Ida som bor i Jarlaheim letade efter jobb i stallet att tjäna lite extra på, jag har ju så många hästar nu och det innebär mycket jobb, så hon fick jobb hos mig. :D Hon hjälper till med allt möjligt i stallet, mocka, fodra, sköta hästara och även rida dem. Ibland hinner jag inte rida alla tillräckligt mycket så det är jättebra att hon kan rida dem ibland. :D 


     

Av Samantha Moonnight - 18 november 2013 20:38

I eftermiddags tog jag ut Dancer på en liten sväng ut i gröndal. Han har stått stilla väldigt mycket senaste tiden så han var ganska pigg, men vi tog det ändå ganska lugnt. Det har varit jättefint väder på jorvik idag! Solen har strålat och fåglarna kvittrat, det var väl de sista solstrålarna på året innan snön kommer. :/ Det var hursomhelst en väldigt skön tur, jag måste verkligen komma ut i skogen oftare!


     

   

Han fick hoppa en liten stock på slutet också. :)


Av Samantha Moonnight - 17 november 2013 11:58

Haha, har sett att många gör såna här på sina bloggar, så tänkte testa jag med. Även fast jag känner mig fett hemsk typ haha.


1: Goldbeauty - Golden är såklart den självklara ettan. Hon har varit med mig ända sen starten och henne har jag starkare band till än med någon av de andra.


2: Frostfighter - Åke är en filur som ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Han är på något sätt annorlunda än all hästarna och honom skulle jag aldrig någonsin ens tänka på att sälja. Vet inte vad det är med honom som jag älskar så mycket, men denna lilla gubbe släpper jag inte!


3: Stardancer - Jag hade väldigt svårt att bestämma om Dancer eller Midnight skulle få bli trea, men eftersom Dancer var min första häst jag köpte när hästfunktionen kom så betyder han självklart något speciellt. Även fast jag tycker han är ganska ful ahaha.


4: Midnightrain - I början var jag inte alls så fäst vid Midnight faktiskt, funderade på att sälja henne med är väldigt glad att jag inte gjorde det! Även om hon inte är högst upp på listan har denna krabat en speciell plats i mitt hjärta.


5: Tigereye - Tiger är det senaste tillskottet här i stallet, eftersom jag inte haft honom så länge hamnar han lite längre ner, men är redan ganska fäst vid honom, dels eftersom han är jäkligt snygg!


6: Lemoncake - Lilla Kakan hamnade näst längst ner på listan, vet inte riktigt varför. Tycker väldigt mycket om henne men har inte samma band till henne som några av hästarna längre upp. Men ögongodis är hon!


7: Sapphiretear - Vad helt störtkär i Sappe när jag köpte honom, hans päls är galet snygg, det kan man inte undgå. Men dock så har jag inte heller här något speciellt band till honom, därför hamnar han längst ner på listan. Har funderat några gånger på att sälja honom, men behöll honom eftersom han är så fin haha, han kanska åker i framtiden tyvärr.





 

Haha, vad hemsk jag känner mig nu som rangordnar mina bebisar. Ni ska iallafall veta att alla mina havremoppar ligger mig väldigt varmt om hjärtat. c:


Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards