goldbeauty

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Samantha Moonnight - 9 december 2012 18:21

Hej! Idag är Golden tydlingen på världens värsta bushumör! Hon är helt vild! Det började när jag skulle hämta henne i hagen...Hon lät sig inte fångas och sprang iväg när jag kom i närheten! En riktig retsticka!


 


Det tog ett bra tag innan jag lyckades fånga henne! När jag väl satt upp och skulle ta en liten ridtur blev det inte direkt bättre heller... Hon bockade, skenade, stegrade och var helt vild!


 

 



Plötsligt stegrade hon från att stå helt still! Jag var inte beredd och ramlade av....

 



Som tur gick det bra, jag gjorde bara illa armen lite. Men sedan var jag tvungen att fånga in Golden igen, som inte hade några som helst planer på att bli fångad igen!

 

Det tog ett tag innan jag lyckades fånga henne.... Det var lite pinsamt, flera ryttare red förbi och kollade på där jag sprang runt och jagade min busiga häst... Men tillslut fångade jag henne. Då sms:ade jag Elisabeth och frågade om hon ville rida ut med mig, och det ville hon. Golden blir alltid lite lugnare när hon är med hennes häst Angeldream, de är verkligen kompisar! Vi red en långritt genom hollow woods, förbi valedale och valedale sjön mot firgrove. Det var härligt, och Golden lugnade ner sig. Men var fortfarande busig....

   


På vägen stannade vi upp och hade picnik. Det var mysigt! Det är gott med något varmt i kylan!
 


Sen fortsatte vi till Firgrove. Där fick hästarna vila lite och äta lite hö, under tiden passade jag och Elisabeth på att köra lite kurragömma! Haha, det var faktiskt jättekul! Firegrove är en bra plats att leka kurragömma på! ;)

 


Sen ringde mormor och sa att middagen var klar...Så jag var tvungen att rida hem. Men det hade verkligen vart en kul ridtur!

 


Hejdå! // Samantha och Golden



Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards