goldbeauty

Alla inlägg den 20 december 2012

Av Samantha Moonnight - 20 december 2012 22:31

Hejsan hoppsan! Jag har något riktigt stort att berätta, jag har nämligen flyttat till Steves bondgård! Min syster Elizabeth hadde redan flyttat dit och ville att jag också skulle flytta dit, men jag gillade fortfarande moorland..... Och jag skulle verkligen sakna min mormor, Mrs.Holdswoorth Men jag bestämmde mig för att flytta! Jag menar, Steves gård är toppen! Nära till allt och precis utanför silvergladebyn, jag och Elizabeth delar på ett hus där. Det är jättefint och helt perfekt för oss!


Steve är alltid så snäll! Han låter mig och Elizabeth dela på ett litet tomt stall som han inte använder.

 


Här är vårt fina hus! Med badrum, kök och sovrum. Det är lite trångt men jag och Liz behöver inte mer. Det är jättemysigt! Bilder innefrån kommer imorn, hade lite bråttom nu. Men här är iallafall utsidan.

   

Det finns en trädgård också! Perfekt för våra husdjur! Milton verkar trivas. :)

 


Golden verkar också verkligen trivas! Hon har allt man kan önska sig!


En fin,rymlig box...

 


En stor, fin hage som hon delar med Elisabeths häst Angeldream!

 

Hon har ju sällskap hela tiden. De två gillar verkligen varandra också! Vi har även en jättefin paddock precis utanför stallet! Har ingen bild just nu, men du har säkert redan sett den ;)


Här är lite bilder innifrån stallet

         


Sen tog jag och Liz en liten skritttur runt silverglade och pratade om vårt nya liv.... XD

   


Golden fick en välkommstpresent också. Massa äpplen! XD

 


Men nu måste jag sova, det är en stor dag imorgon! Då ska jag komma i ordning och packa upp lite. Vi hörs!


//Samantha och Golden



Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards