goldbeauty

Alla inlägg under maj 2013

:O

Av Samantha Moonnight - 30 maj 2013 18:35

 

Vad har hänt här då? Hade grafiken på högsta och allt, och vad tog staketet till paddocken vägen? :O Blev diskad efter detta.... Får se hur det ser ut när jag loggar in.


 

Av Samantha Moonnight - 29 maj 2013 18:20

Hej där!


Ville bara börja med att säga att jag kommer sluta med att lägga upp onsdagsuppdtareingarna och kommentera dem här på bloggen, eftersom det är ganska ofta jag glömmer bort det, och det är inte det intressantaste att läsa. Men jag kommer lägga upp enskilda inlägg om olika saker på uppdateringarna, om de är intressanta. :)


Har ni kört Fort pintas championat? Jag gjorde det nyss. Jättekul championat, verkligen! Kanske inte en lika stor hiss som när FGC kom, men ändå ett riktigt skönt championat tycker jag! Det ramlar höbalar framför en, Dark core snubbar går runt och man kan fastna i snår som ligger på marken, då kränger ens häst till och saktar ner. Ser riktigt coolt ut! Glömde fota under själva tävlingen tyvärr... Men har ni inte kört det kan jag säga att ni verkligen har nåt att se fram emot! 8D


 


Lyckades faktiskt komma 3:a, Nöjd! :D Det är förresten Dancers första rosett, har varit välidigt oaktiv i championaten. XD

 


Rosetterna är ett stort hiss! Jättesnygga, diggar att de är blåa! De är ganska små men döläckra endå, snyggaste rosetterna hittills! :D

 




 



Av Samantha Moonnight - 27 maj 2013 20:33


 


 

Av Samantha Moonnight - 27 maj 2013 20:21

Tjenare! ;)


Nu har Dancer fått vila i mer än en vecka efter sin hårdträning. Steve har gjort hagarna ännu större så han har bara gått och latat sig i de enorma hagarna och betat av det nya, gröna sommargräset. :D Han har ätit sig lite fetare också...Igen... XD Men inte mycket, det försvinner snart när vi börjar träna lite igen. :)


Men hur som helst, idag tog jag ut honom på en liten kort ridtur. Vi red från Steves till Nilmers hgland och runt lite där. Red barbacka för skojs skull och vi tog det lugnt och bara myste. :) Dancer är lite pigg nu eftersom han vilat så mycket, men han är alldeles för snäll för att sticka eller busa. XD

       



 

Av Samantha Moonnight - 26 maj 2013 21:23

Golden kommer alltid vara något speciellt, man glömmer aldrig sin första häst. <3 Skulle aldrig någonsin sälja henne, Starstable skulle vara meningslöst utan henne. :)


       

         





   

Av Samantha Moonnight - 24 maj 2013 20:54

Jaha... Agnetha var ju.. Charmig.. På sitt egna vis...


   


Vi får se vad detta leder till...


Av Samantha Moonnight - 24 maj 2013 20:46

Gud! Jag är verkligen efter med att skaffa XOXO bilder! Har tänkt att göra det för länge sen men det blev liksom aldrig av.. Men nu har jag tagit tag i det! Alla hästar har en egen XOXO bild, jag glömde en till mig själv.. smart.. Men det kommer. :) Men här är hästarnas XOXO bilder som kommer användas i inlägg om dem. :)


Golden:

 



Dancer:

 


Midnight:

 


Hehe, inte de vackraste men de får duga.

Av Samantha Moonnight - 24 maj 2013 20:36

Hejsan! Tänkte börja med lite citat här på bloggen. :)


 


Ha det bra och håll ut i svåra stunder vänner. :)

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards