goldbeauty

Alla inlägg under januari 2013

Av Samantha Moonnight - 31 januari 2013 21:39

Tja! Idag har jag och Golden ridit över hela Jorvik och gjort alla uppdrag och tävlingar!   En riktig hårdträning för Golden alltså.   



En sak var lite fail, jag fick dagens bästa resultat på Minkas svåra skogsbana eller vad den nu än heter, fast jag fick ett jättedåligt resultat. Folk verkar vara lite off på firgroveracen idag! XD

     


Golden var i alla fall jätteduktig och kämpade till sista svettdroppen. Så stolt jag är! Hon var verkligen på terränghumör idag,så det passade bra. :) Hon hade världens energi och sprang som vinden! :)

   


Två lite mer konstiga bilder oseriösa bilder...Kan inte bestämma mig om jag tycker de är konstiga eller coola XD

   


Men nu till den intressantaste saken. DAM DAM DAM! Det verkar som om hästarna kan levla upp till level 14 nu! :O

Det står att 13 är maxlevel, men när man tränar åker levelmätaren upp, det har den aldrig gjort förut! CX

 


När vi hade tävlat alla tävlingar var Golden riktigt trött. På hemvägen somnade hon nästan. XD Lilla sötnosen. <3




Sen när vi kom hem pysslade jag om henne mycket. Det var hon värd! Hon åt och drack hur mycket som helst också. Och så fick hon massa godis. :3

 


Nu står hon i boxen och vilar. Godnatt Golden! <3

   


Och Godnatt alla underbara läsare! Sov gott!  C:


//En trött Samantha och en ännu tröttare Golden

Av Samantha Moonnight - 31 januari 2013 21:29

Den nya uppdateringen ÄGER! Leta stjärnor är askul, fast jag suger på de, hehe. Men kul är det! Undrar vad man ska ha stjärnorna till sen...Kanske ska man köpa fler hästar för dem nästa uppdatering? C: Och när jag såg att det hade kommit westernträns blev jag ÖVERLYCKLIG! Wiie! Älskar western, nu var de ju bara tränsen som fattades. <3 Men då upptäckte jag en sak..Alla träns var väldigt färgglada....De var typ rosa,gula,lila och blå... Jag gillar inte det, vill ha naturliga färger som brun och svart. >.< Så jag vart lite ledsen...Men sen hittade jag ett träns som var NÄSTAN brunt! Och det matchar riktigt bra till min westernsadel! ;D

 


Men det här var ändå ganska okej...

   


Så jag vart lite ledsen...Men sen hittade jag ett träns som var NÄSTAN brunt! Och det matchar riktigt bra till min westernsadel! ;D

 


Wiieee! Nu kan westernträningen börja på allvar! :D


//Sam och Golden från vilda western


Av Samantha Moonnight - 28 januari 2013 21:43

Hejsan hoppsan! Nu har jag vart och jobbat lite på nästa del av serien. Förhoppningsvis kommer den imorgon! :D

Dessutom har jag börjat planera lite för nästa serie, eftersom att den här kanske inte blev den bästa,hehe.
Men jag vill ändå avsluta den. Så imorgon kommer det näst sista nummret. Så kika in imorgon :D
 
 
Godnatt! //Samantha och Golden

Av Samantha Moonnight - 28 januari 2013 21:40

Heeeej. Har ni märkt en otroligt gullig sak med starstable-hästarna? Inte?

DE HAR TÄNDER! Och inte vilka tänder som helst, utan VÄRLDENS SÖTASTE TÄNDER! <3

Vad finns det att inte älska i dessa hästar? :3


 


Naaaw vad sött! <3

Av Samantha Moonnight - 28 januari 2013 21:35

Har ni märkt vad läskig Sonya är? Hon ser direkt ondskefull ut! Och hon har en väldigt konstig sits, hon håller händerna för högt, och har tårna neråt, egentligen ska det va tvärt om! :O Men inte nog med det! Idag när jag red förbi Hollow woods, såg jag detta.....


 


Som att hon inte redan var tillräckligt läskig! D: Vad kan hon ha gjort med sin stackars häst tro? Jag säger ju det, man kan aldrig lita på Sonya...

Av Samantha Moonnight - 27 januari 2013 21:38

Va?? Jag och Elisabeth var i firgrove, jag skulle spela en person i hennes serie. Vi att vid bordet vid Mrs.Packards hus, och helt plötsligt flög Elisabeth iväg, och landade i skogen bredvid, fortfarande i sittande ställning! Hahaha,det såg jätteroligt ut, såg nästan ut som om hon gick på toa XD


     

Hahaha....Buggar är allt roliga ibland X)

//Samantha

Av Samantha Moonnight - 25 januari 2013 22:04

Hej! Idag har jag slappat rätt mycket, vart på en ridtur med Golden och så. Men sen har jag även vart och tagit hand om min söta sköthäst Angie. <3 Har fixat henne riktigt fin! Har ryktat henne så att hon skiner. :3 Hon är så mysig att pyssla om,lilla Angie. Eller egentligen heter hon Angel of heaven, men hon kallas Angie. C:

 


Sen tog vi en liten barbacka ridtur. Hon är världens snällaste, bråkar inte för allt i världen. Det var en riktigt mysig ridtur, hon har världens finaste gång! Hon är ju trots allt dressyrhäst.

   


Fina Angie! ;)


Godnatt! //Samantha och Angie

Av Samantha Moonnight - 24 januari 2013 11:30

Hej.    Har nyss vart o hängt lite med en Tjej som heter Lizbeth Flowerhill, hon kommer från Pink stars. :) Vi red till Firgrove. Men sen skulle hon äta, och jag blev helt ensam!   Så nu har jag booooooring! Vad ska jag göra? Nån som har nåt förslag på nåt kul man kan göra på starstabel????   



Hehe...Vet att bilden blev suddig...Och att jag struntade i att skära bort de blåa "starstablegrejorna" Men palla inte... DX

    

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards