goldbeauty

Alla inlägg under oktober 2013

Av Samantha Moonnight - 31 oktober 2013 11:55

Tjenare! :)


Idag tog jag och satte ihop 3 stycken nya outfits, försökte få dem lite halloweeninspirerade också. c8


1.

  

Hjälm - Fiskebyn 

Kappa - Lifetimepresent

Handskar - Marleys bondgård 

Byxor - Silvergladebyn

Stövlar - Lifetimepresent

Sadel - Vingården

Träns - Marleys bondgård

Schabrak - Valedale

Benlindor - Jarlaheim

 

 

2.

 

Hjälm - Fiskebyn 

Linne - Fiskebyn

Handskar - Marleys bondgård 

Byxor - Silvergladebyn

Stövlar - Lifetimepresent

Sadel - Jarlaheim

Träns - Jarlaheim

Schabrak - Jarlaheim

Benlindor - Silverglade byn / Fort pinta (?)

Svansrosett - Silvergladebyn / Fort pinta (?)

 

 

3.

 


Hjälm - Fiskebyn 

Jacka - Firgrove

Handskar - Marleys bondgård

Byxor - Silvergladebyn

Stövlar - Lifetimepresent

Sadel - Vingården / Marleys bondgård (?)

Träns - Valedale

Schabrak - Valedale (?)

Svansrosett - Fort pinta / Silvergladebyn (?)

Av Samantha Moonnight - 31 oktober 2013 11:50

Glad halloween! 8D Jag bara älskar den här tiden på året, man får äta ton med godis, och klä ut sig och flumma runt. :D

Själv ska jag ha sleepover med några kompisar och kolla på skräckfilm och proppa i mig godis hela natten. Ska bli awesome. c: Vad har ni planerat för årets halloween? :D


 

Av Samantha Moonnight - 30 oktober 2013 14:52

Idag red jag Midnight i paddocken på paddockön. Tog bara ett väldigt enkelt och kort pass, Midnight är ju väldigt nervös av sig och har blivit lite uppstressad av att flytta till Jorvikstallet och av all miljöförändring. Så hon har fått vila och bara göra sig hemmastad hela veckan, men hon blir väldigt rastlös när hon inte får röra på sig så idag tyckte jag det var dags för ett litet ridpass. Red dit ganska tidigt på morgonen så att det skulle vara så lugnt som möjligt. Det var som sagt ett väldigt lätt pass, ställde inga krav på henne utan kollade bara hur hon reagerade på den nya miljön. Hon skötte sig väldigt bra! Hon har verkligen blivit mycket lugnare och tryggare, jättekul att se.


Jobbade ganska mycket i skritt, lät henne först skritta några varv på lång tygel. Gjorde lite tempoväxlingar och kollade att hon lyssnade.

 


Gjorde lite olika ridvägar, jobbade på volter.

 


Kom fram i trav.

 


Vände rätt upp.

 


Fortsatte med olika enkla ridvägar som hon känner till väl, så att hon skulle känna sig trygg. Hon arbetade sig neråt med huvudet självmant och gick jättefint!

  


Men så plötsligt hoppade hon till, hon hörde väl något ljud eller så. Haha, det är ju ändå Midnight. :)

 


Men som tur lugnade hon ner sig fort och vi skrittade lite.

 


Kom fram i trav igen och fortsatte.

 


Fattade galopp.

 


Gjorde samma sak som i traven, gjorrde lite olika ridvägar och jobbade mycket på volter. Hon skötte sig super!

 


Som belöning lät jag henne öka galoppen och springa av sig i slutet, det tyckte hon var jättekul och kutade som en dåre.

 


Travade av henne lite snabbt och skrittade sedan hemåt igen. Är supernöjd med henne! Även om det inte var ett så anstränagde pass klarade hon det galant, jag trodde hon skulle vara nervösare efter flytten och allt. :)

 




Av Samantha Moonnight - 29 oktober 2013 18:32

Idag kom Daph (Daphne southwood) Äntligen tillbaka till sso efter att ha varit avstängd i 3 dagar för olämlpigt språk.

Låter bilderna berätta resten. :)))))


 


5 minuter senare:

     

 

 

 

 

     

  


Höll längre än jag trodde iallafall. :)

 


Av Samantha Moonnight - 29 oktober 2013 16:14

Gaaaah jag bara älskar alla djur som finns på Skördebygden. Det är så himla mysigt med dom skuttandes runt i hagar här och där. *-* Det är jättekul att man får sysslor där man får sköta om dem. :D Det är roligt att det finns så många olika djur också, grisarna fanns ju till exempel inte i Silverglade c:


Kooooor.

   


Får. c':

 


Hästar i hagar, jättekul, gör allt mer levande. :D

 


Hönsen är ju bara för söta också. Hoppas man får uppdrag att plocka ägg här också. :D

 


Och mina personliga favoriter, grisarna. C': Gosh jag ääääälskar dem. <3

     





Av Samantha Moonnight - 29 oktober 2013 15:02

Morsning korsning!  Just nu i ögonblicket trallar jag runt med Meja highson, människan jag råkar vara gift med. Vi tog en väldigt romantisk ridtur i runt sb. 8D


Meja, alltid lika kärleksfull.    


 

 

 

  

 



Av Samantha Moonnight - 28 oktober 2013 10:00

Haha, jag kom på att jag faktiskt aldrig berättat om varför Frostfighter kallas för Åke, det är liksom två helt olika namn utan någon likhet ehe. Här får ni hela historien:


*HOST HOST*


Först måste vi gå tillbaka ca 5 månader i tiden. Jag var då en liten parvel med 3 hästar, och letade spänt efter en fjärde att köpa. Då kom plötsligt min fru (eller man...?) Meja highson och sa att hon ville ha en häst som skulle heta Ture, jag skrattade då åt henne och sa nåt i stil med att det var ett gubbnamn. Då gav jag ett löfte, som jag då tyckte var obetydligt, men som skulle förändra allt. Jag svor då till Meja att om hon köpte en häst med namnet Ture, skulle jag köpa en likadan och döpa den till Åke. (Det fulaste namnet i världshistorien tyckte jag.) Det jag då inte visste var att Meja, den lilla rackaren, såg väldigt allvarligt på löftet och det tog inte lång tid innan hon frågade när vi skulle köpa hästarna med gubbnamnen. Vi  funderade mycket på vilken häst som skulle få bli äran att bli Ture och Åke, tillslut kom vi fram att det skulle bli den gråa oldenburgaren i FP. Det tog ett tag innan vi, fattiglappar som vi var, samlade ihop alla sc vi behövde. Under tiden bestämde vi historia och allt om hästarna. Den ärade dagen kom, och vi klickade på köpknappen till hästarna. Sedan kom det besvärliga valet av namn. Meja valde då Thunderblaze, eftersom det passade till Ture. Jag å andra sidan, som hade ett namn som började på Å hade det lite knepigare. Men då kom jag med den brillianta idén att döpa honom till något med Frost, eftersom jag länge velat ha en gråskimmel som kunde ha smeknamnet Frost, och då tyckte jag det var en perfekt undkomst för det hemska namnet Åke, för då kunde han kallas för både Frost och Åke. Fighter vet jag inte riktigt var det kom ifrån, det var nära att det blev Frostwarrior faktiskt. I början kallades han mest för Frost, så att jag skulle slippa det hemska namnet Åke. Men med tiden insåg jag att Åke var så himla mycket mer personligt än Frost. Även om jag fortfarande vill spy lite när jag hör namnet Åke så finns det inte ett namn som passar Åke bättre. För det är precis så han är, unik. c':


 



Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards