goldbeauty

Alla inlägg under juni 2013

Av Samantha Moonnight - 26 juni 2013 15:34

Hej!Nu är jag hemma, men har lite problem. Min dator har typ blivit helt sjuk medans jag var borta. Internetet är jättesegt och det funkar inte att blogga. Så bloggar från min mobil nu. Men jag kan inte lägga upp Bilder med mobilen så det blir inte vidare intressanta inlägg. Hade mycket kul jag ville blogga om eftersom bloggen vart rätt död nu hela veckan, och tyvärr kommer den fortsätta vara det tills min dator blir samarbetsvillig igen. :/Hoppas ni står ut. :( //Sam

Av Samantha Moonnight - 23 juni 2013 13:00

Hejhej!


Nu sitter jag på färjan hem till Jorvik. Har haft jätteroligt, men det blir skönt att komma hem. :) Saknar att bo i stan med mina föräldrar lite, men livet på Jorvik, bland hästar, äventyr och vänner, är helt enkelt bättre. :)


 


 

Av Samantha Moonnight - 21 juni 2013 20:45

Hejsan!


Idag skickade de som äger sommarbetet lite bilder på hästarna när de går och latar sig på de gröna ängarna. De verkar verkligen har det jättetrevligt, mina små gullepluttar. <3 Saknar dem verkligen, men både de och jag har det jättebra. Vi ses ju i övermorgon också. :')


 


 

Av Samantha Moonnight - 20 juni 2013 16:30

Tjaaaa!


Har det supergött här i stan och har gjort massa skoj! Har såklart umgåtts mycket med familjen, har också badat, gått på bio, muséum, nöjespark och idag har jag shoppat en hel del! Köpt massa fina saker. *w* Det är riktigt härligt här! ;D


 


 

Av Samantha Moonnight - 16 juni 2013 10:00

Nu är jag på färjan och på väg bort från mitt älskade Jorvik. Kommer verkligen sakna det, mina hästar och mina underbara vänner. Men det är ju bara en vecka, jag är snart tillbaka. :) Det ska bli kul att träffa mina föräldrar i stan, länge sedan nu! :D


 


 

Av Samantha Moonnight - 15 juni 2013 20:17

Tjaaaa!


Nu håller jag på att lasta hästarna, de åker till sommarbetet idag. :) Jag åker till mina föräldrar imorgon. Usch steve har en alldeles för liten transport... Midnight och Golden får åka tillsammans i Moorlands transport, de var snälla och lånade ut den. Men nu ska jag sluta skriva och skicka iväg de små ponnyhästarna på ett efterlängtat sommarbete!


 


 

Av Samantha Moonnight - 14 juni 2013 16:34

Hej alla glada ungar!


Som rubriken lyder, i onsdags fick jag sommarlov och har hela 10 härliga veckor framför mig med sol och bad! ;D Kommer dessutom ha mer tid till bloggen, då jag inte ska vara bortrest så mycket.


Men nu på söndag åker jag och hälsar på min familj inne i stan, låååångt ifrån Jorvik! Tar f'ärjan till fastlandet och sedan åker jag med tåg. Under tiden kommer hästarna få gå på bete på ett stort sommarbete i södra Jorvik där de kommer spendera en hel vecka och lata sig medans jag är i stan.


(IRL åker jag på ridläger på söndag en vecka, detta innebär att bloggen kommer vara ganska död. Ska göra några tidsinställda men det kommer vara ganska tyst här.)


NU ÄR DET ÄNTLIGEN SOMMAR, WIHOOOOOO!


 

Ha en underbar sommar allesammans! :D


 



Av Samantha Moonnight - 9 juni 2013 20:41

Jag börjar verkligen gilla citat som ni kanske märker.... cx


 


 

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards