goldbeauty

Alla inlägg under december 2012

Av Samantha Moonnight - 31 december 2012 11:06

Hej. Srry att jag inte vart så aktiv med min bloggning de senaste dagarna. Jag har haft lite fullt upp IRL. (as always)

Jag har vart nära på att lägga in lite inlägg, men jag undrar en sak, Vad tycker NI är intressant att läsa?

Mina dagliga ridturer/sysslor i starstable? Serier? Tankar och planer för starstable? Bara flummiga inlägg och buggar?

Eller vill ni ens läsa något av det där, det kanske är helt ointressant? Så snälla, om du läser det här SNÄLLA skriv en kommentar och säg vad du tycker! Självklart besöker jag din blogg också om du vill det. Om ingen komenterar är det inte säkert att jag kommer fortsätta blogga så mycket. Så vad tycker du? KOMENTERA!


Tack!   

Av Samantha Moonnight - 28 december 2012 20:51

Hejsan! Nu kommer det andra nummret av serien ut! Hoppas ni gillar det!   


Missat den första delen? Då rekomenderar jag att du läser den först! Du hittar den enkelt genom att srolla lite neråt till tidigare inlägg. :)


DETTA HAR HÄNT:


Sam bor på en bondgård med sin morfar steve, de har ont om pengar och måste jobba hårt för att

kunna behålla den. En dag hittar Sam en lös häst, med sadel och allt i skogen! Hon tar med sig den hem. Med mycket tjat övertalar hon sin morfar att behålla hästen tills de hittar ägaren....


OBS! Sorry att texten är liten! Klicka på bilden en gång så blir den större. :)


     


Av Samantha Moonnight - 27 december 2012 23:25

Tjena! Förlåt att inlägget kommer så sent, har haft lite fullt upp IRL. XD Dessutom kommer andra delen av min lilla serie släppas imorgon. Så jag har småjobbat lite med den. Hoppas den blir lite bättre än den första. X)

Men nu kommer iallafall dagens ridpass. Idag var jag och red på en mysig ridtur i Firgrovetrakterna. En riktigt trevlig ridtur. Golden var pigg och glad, jag också. :)

     


 

   


Sen träffade vi Elisabeth en stund och grillade korv. Riktigt gott i vinterkylan!

 


Sen skrittade jag och Golden hem till Steves gård. Två små tröttisar var vi då. :)

 


Godnatt! //Samantha och Golden

Av Samantha Moonnight - 27 december 2012 11:44

Hellooo. Sorry för att jag inte la in nåt inlägg igår, men var och red hela dan, IRL. Men idag kommer förhoppningsvis lite mer inlägg. :3 Jag tänkte börja med detta inlägg, som kommer handla om vad mina "planer" För nr hästfunktionen kommer. :)  


Jag hade tänkt att starta nån form av omplaceringsstall, alltså jag kommer adobtera hästar som inte haft det bra i sitt tidigare liv, eller problemhästar som anses omöjliga att träna och ska avlivas. Så jag kommer starta ett stall där jag tar emot alla hästar och vårdar,tränar och ger ett bättre liv. Sedan kommer jag ju självklart adobtera bort några när de blivit tränade till nya familjer. Men vissa kommer jag självklart behålla. :) Jag vet det kommer bli svårt, men jag har väldigt stor hästvana nu och har ju tränat Golden som från början var helt omöjlig. Så jag tror detta kommer bli bra. :D


Har du något bra förslag på namn till mitt stall? Komentera gärna. :3


Chiao!

 //Samantha




Av Samantha Moonnight - 25 december 2012 22:20

Heeej! Sorry för att jag inte lagt in nåt inlägg idag, men det beror på att jag har jobbat på en serie! Jupp. Jag tänker börja med Starstable-serier här på bloggen. Kul va? De är iallafall roliga att göra. Men ha nu inte för höga förväntningar på denna lilla Serie, det är min första, och den kanske inte har den mest intressanta handlingen. Men jag tycker ändå att den blev ganska bra. Men nu pallade jag inte hitta på några namn, så jag har mina vanliga som jag har på Starstable. Hoppas ni gillar serien, för här kommer första delen! :D


     

Av Samantha Moonnight - 24 december 2012 23:13

GOD JUL! Idag är det ju sjävaste julafton och julfirndet är i full gång på Jorvik. Jag har vart och firat med Mormor i Moorland. Jättemysigt var det! Vi öppnade paket, åt pepparkakor, julmat, lussebullar glögg och massa annat juligt. En riktig toppenjul!  


Alla har fått finfina julklappar... Golden fick sitt fina täcke som jag beställde! :D Jättenöjd med det. Golden verkade tycka det var vamt och bekvämt också. c: Det är ett vintertäcke, så jag får köpa ett nytt till våren. Men nu till Vintern är det jättebra och varmt. :)

 

Sen har hon även fått massa morötter och äpplen. ^.^

   

 

Lille Milton har fått sitt fina halsband nu. :)

 

Och hart han fått massa godis och ben, såklart. <3

   


Det blir inte så långt inlägg, det är ju faktiskt julafton IRL också, så det är lite fullt upp. ;) Men ha det bra allesammans, och ha en riktigt god jul!

 


God jul och gott nytt år! //Samantha,Golden och Milton



Av Samantha Moonnight - 23 december 2012 22:38

Heej :> Ikväll har jag hälsat på Mormor i Moorland. Ska fira jul med henne imorgon, så jag sover över inatt. :) Tyvärr är inte Liz hemma, så det blir bara vi två. Men hon kommer snart hem. :)


Jag och mormor. c:

 


Sen tog jag,Golden och Mille en liten ridtur runt moorland-trakterna. Det var en riktigt mysig liten ritt under vinterhimmlens alla stjärnor. Jag kom på mig själv med att verkligen sakna Moorland. :c Men jag har det ju bra hos Steve och så, men inget kan slå Moorland. Det finns alltid i mitt hjärta. <3 Kommer antagligen flytta tillbaka dit nån gång. Men för tillfället försöker jag stanna kvar hos Steves och silvergladebyn så länge som möjligt, så kanske hemängtan försvinner. Men hur som helst. Här är jag, Golden och Milton på vår lilla vinerritt. :))

           


Utsikten över Moorland från Nilmers högland. <3

 


Golden fick låna en box i Moorlandstallet också. :)

 


Men nu måste jag gå och lägga mig. Det är ju trots allt julafton imorgon! :) Hejdå!


//Samantha, Golden och Mille

Av Samantha Moonnight - 22 december 2012 18:34

Hej! Nu är det bara två dagar kvar till julafton! Jippie! Nu har jag fixat ljulklappar till Golden och Milton. Jag beställde ett jättefint täcke på nätet till Golden. Men tro mig, det var inte lätt att välja!


Här sitter jag i soffan hemma i Silverglade vid datorn och försöker bestämma mig...

   


Tillslut bestämde jag mig för ett fint, ljusblått täcke med lite glitter på, och lite blåa slingor i olika blåa nyanser. De skriver även på hästens namn. Äsch, det går inte att förklara så bra, ni får se det på julafton när det är på Golden!

 


Sen tog jag Golden och red till Fort pinta. Jag skulle besöka djuraffären och köpa nåt till Milton också. :)

 


Men där var det inte heller lätt att bestämma sig...

 


Tillslut bestämmde jag mig för att köpa ett halsband. Men vilken? Det fanns så många fina!

 

Jag funderade länge. Tillslut valde jag ett blått fint med fina glitterstenar! Jag köpte ett matchande koppel till också. Jag tänkte att Milton skulle passa bra i blått! :)

 


Det var det. Hoppas de blir glada för sina presenter!


Hejdå! //Samantha

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards