goldbeauty

Alla inlägg under mars 2013

Av Samantha Moonnight - 30 mars 2013 21:30

Hoppas ni har käkat er fullproppade med godis och har hittat många fina ägg!


 


Önskar Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 30 mars 2013 11:42

Hejsan hejsan. Nu kommer liiiite IRL talk, om ni står ut med det. C; Här kommer lite om min underbara sköthäst, Lille John! :D


Lille John är en 20-årig D-ponny. Han är gammal men har mycket krut i sig ändå. :) Han är jättesnäll och gosig och är riktigt trevlig. Han är en godisnörd och om man kommer in i boxen utan godis så får man mörka blickar. ;) Lille John är duktig i både hoppning och dressyr och har tävlat upp till LB med bra placeringar.


Här är är bilder på min sockertopp. :3

           


Jag har tyvärr aldrig fått rida honom. Men vi får hoppas på framtiden. :) <3


Här kommer lite bilder på andra hästar i stallet som jag gillar cx


Liberty

 



Posh

 



Flash (Flash är Eli's sköthäst)

 


Det var det. Nu vet ni det... :3 Nu ska jag logga in på SSO och ta hand om min egna lilla virituella häst. Chiao!


//Sam

Av Samantha Moonnight - 29 mars 2013 22:19

OMG! Folk överdrev verkligen inte när de berättade om FGC! Det är ju FETT GRYMT! Det ösregnar, blixtrar och åskar, det kommer rullande stockar och grävskopor som försöker putta undan en, det är träd som ramlar ner framför en som man måste hoppa över i sista sekunden. Det är så kul! :D SSO har verkligen gjort ett bra jobb! FGC är utan tvekan det bästa championatet ever! Det är svårt, riktigt svårt! Men jättekul! :D


Jag red Golden utan bett, eftersom hon fortfarande är käsnlig i munnen. Hon blir mycket svårare att styra, och det är verkligen inte lätt mitt bland allt kaos i stormen. Men det gick riktigt bra måste jag ändå säga! Kan tyvärr bara bjuda på en blid när jag rider, men var så upptagen med att rida. XD


 


Det var svårt! Men är ändå riktigt nöjd! Låg faktiskt 1:a ett tag, men failade och sprang in i ett nedfallande träd och kom 5:a. Sedan gick det lite si och så, failade lite här och där men klarade mig väldigt bra tycker jag ändå. :D


Slutade på en 4:e plats. Riktigt nöjd ändå! Tycker det gick riktigt bra för att vara första gången jag tävlar FGC. Kommer självklart köra den mååånga gånger igen. :D

 


Vi ses. :D

 //Sam & Golden


Av Samantha Moonnight - 28 mars 2013 21:52

Åååh! Typ dööööör! Har inte fått testa FGC än! Försökte både idag och igår. Gick inte bra. Trodde det var de vanliga tiderna, kl. 6 och kl. 8, Så få stog jag och nördade och väntade och väntade och väntade på att det skulle starta. Men det gjorde det inte. T.T Sedan, efteråt, fick jag reda på att det bara hade varit testomgångar tidigare på dagen. Besviken, right? :c Men IMORGON ska jag logga in kl. 12 på  dagen och se om det blir någon sån där testomgång, om inte borde det ju starta som normalt vid 6 och 8. Så imorgon får jag nog testa!n :D Det verkar ascoolt! Har hört at det regnar, blixtar, åskar och ramlar träd! Hur spännande är det inte? *.* Sedan lyckades jag smyga mig in på en annan SSO blogg och hittade dessa bilder från championatet. Dog lite. *w*


 


Bilderna kommer från Lily rainstorms blogg, Starstableworld.se. Besök den, den är riktigt bra! :D


Nu är jag redo! FGC here i come! :D


//Sam & Golden

Av Samantha Moonnight - 28 mars 2013 20:15

Hej hej! Fortsätter ge Golden hennes medicin och salva... Hon är fortfarande väldigt känslig i munnen så det dröjer nog ett tag innan vi kan rida. :/ Men det viktigaste är att hon mår bra. <3 Förresten kan vi ju rida ändå, kom jag på. Utan träns. Kanske inte köra hårda hoppträningar och svåra dressyrpass, men aja. Lite horsemanship är alltid bra. :)

Jaow... Vet inte riktigt vad jag ska skriva så... Här får ni ses hur jag brukar göra två gånger om dagen när Golden får sin medicin och salva. (Intressant, vet höhö.)


Jag börjar med att  binda upp henne i stallgången. Hon har VÄLDIGT mycket emot salvan, speciellt. Så det är mycket lättare att binda fast henne stadigt í stallgången, och så kommer man åt bättre. cx

 


Sen är det bara att börja! XD Man får kämpa riktigt mycket för att få på den där salvan, Golden gillar den inte kan man säga. cx (Ignorera armen. D:)

   


Men tillslut går det. Golden försöker alltid slicka av det, så man får hålla i henne ordentlig och få henne på andra tankar medans det torkar in...

 


Medicinen är det iallafall inte lika mycket tjafs med. Hon vill fortfarande inte äta mycket, det gör nog för ont i munnen. Men hon har börjat äta lite, det är bra! :D Men blandar man i medicinen i maten så tar det stopp... Den är tydligen inte god. Äpplen med medicin i ratar hon också... Det tog ett tag för mig att klura ut hur jag skulle göra. Men så kom jag att tänka på Golden ABSOLUTA favoritgodis. Mandarin. Hon har bara fått det några enstaka gånger, (är för snål, höhö.) Ochj då har hon blivit, öhh... Galen av lycka.. Så jag mojsar in det i mandarinen så äter hon utan protest :D

 


Så brukar det gå till. Nu har hon fått det några dagar så snart borde hon må bättre. <3 Hon har fått vila idag och igår, men imorgon tänkte jag rida henne lite utan sadel och träns. Vi får se hur långt vi kommer.


Ses! <3 //Sam och Golden


Av Samantha Moonnight - 26 mars 2013 12:31

Så, Hann inte blogga om veterinärbesöket igår, så nu kommer det.


Framme hos veterinären, tur att man bor så nära!

 


Jag berättade om allt, att hon var helt konstig, vild och matvägrade.  Vi tog av täcket och hon började genast att undersöka Golden, kände och klämde överallt. Golden var lagom nöjd, kan man säga.

 


Hon kollade tänder....

 


Och så...


Spänningen steg...


   


Jag.. xO

   


Stackars Golden! Inte konstigt att hon är så känslig i munnen, det måste ju göra jätteont! Och inte konstigt att hon varit på så dåligt humör, det blir alla som har ont! Hon måste ha krubbitigt för att bli av med klådan. Stackare!


Jag fick med mig en salva och en burk medicin. Salvan måste jag smörja in hennes tandött med två gånger om dagen, och så ska hon äta medicinen i varje mål mat. Hoppas bara att hon äter det...  Min lilla Golden! krya på dig! <3


//Sam och stackars Golden

Av Samantha Moonnight - 25 mars 2013 16:46

Det är verkligen något som är fel med Golden just nu. Hon är inte sig själv, som sagt. Nu vill hon inte äta sin mat heller. Hon har inte velat äta på 2 dagar. Nu blir jag orolig. :S

 


Det fanns bara en sak att göra. Jag tog fram ett stort, rött, saftigt äpple. Hon skulle väl aldrig tacka nej till det, en sådan gottegris som hon är..?

Men...

  

Det är verkligen något som ÄR fel. Hon brukar aldrig matvägra, hon är en riktig godisnörd.  Nu är det dags att gå till veterinären. Något måste göras...

 


Nu är jag nästan framme vid veterinären ( bloggar från mobilen.) Jag kommer meddela er sedan.. Min stackars lilla Golden, vad kan det vara som är fel? D:



Av Samantha Moonnight - 25 mars 2013 14:12

Hey! :D Idag har jag samlat Jorvik shillings, MYCKET Jorvik shillings! ;D Jag tänkte att när hästfunktionen kommer så kommer man ju behöva köpa hö till fler hästar, så jag förberedde mig med lite money. ;)


Jag började med att göra ALLA tävlingar, dagliga uppdrag och stallysslor. :D

  

Ren och fin karta. ;)


Jag hade på mig mina tävlingskläder som jag har till championatet. Jag slog en hel del av mina rekord :D

       


För det fick jag in ca 2000 js. =) Sen så åkte jag hem till steves gård och kollade igenom garderoben. Det var jättelänge sedan jag rensade kläder och utrustning! Jag hade massor med saker som jag inte använde. Det var bara att samla ihop dem och kila ner till SGB och sälja dem! SHIIIIIIIT Vad mkt pengar jag fick! Jag fick till och med max nivå på JS! 10000. XD Och sedan hade jag massa saker kvar, men jag sparar dem för om jag säljer dem nu får jag ändå inga pengar. Cx


Såhär mkt har jag sammanlagt fått in idag:


Före:         Efter:  


10000 - 435 = 9565


Alltså har jag fått in över 9000 js idag! Känner mig rätt nöjd. C= Nu är jag väl förberedd på mina framtida hästar! :D


//Sam och Golden, JS samlarna

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards