goldbeauty

Alla inlägg under april 2013

Av Samantha Moonnight - 5 april 2013 14:45

Tjenaaaaa. Imorse gick jag upp tidigt och skötte om de små pownihestarna.

   


Sedan släppte jag ut dem i hagen. :3

 


Och sen gick jag in och mockade, städade, skubbade och smörjde sadel och träns...

 


GÄÄÄÄÄSP. Det var i morse det. C-YA! 

Av Samantha Moonnight - 4 april 2013 15:05

Tjatja! Imorse hade jag mitt första ordentliga ridpass med Dancer! Vi tränade dressyr i ridhuset. Måste säga att det gick som en dans! (Inte konstigt eftersom han är en dansare men men.) James har verkligen inte överdrivit när han berättat om min gulleplutt. Han är verkligen en dröm! :D <3


Här kommer en liten snabb summering av ridpasset. :)


Jag började med att skritta honom på lång tygel längst fyrkantsspåret.

 


Efter en stund började göra olika ridvägar, som snett igenom, rätt upp, halvt igenom och olika volter.


Efter ett tag när han var väl uppvärmd kom vi fram i trav.

   

Han är så mjuk och fin i traven. :)


Vi fortsatte med ridvägarna. Vi jobbade mycket på volter idag.

 


Efter en stund ökade vi takten och kom fram i en mjuk, fin, kort galopp.

 

Kolla vilka fina steg han tar. Han har en sån fint gång!


Jag jobbade fram honom på tygeln och vi gjorde lite olika övningar.'

 


Vi ökade galoppen.

 

Han blev lite pigg mwihi. :3


Jag gav mig in på en liten svårare utmaning och testade galoppombyten. Det gick super! Dancer var superduktig! Golden tycker bara jag är jobbig och irriterande när jag försöker med det. xD Men Dancer tyckte det var väldigt kul och trallade på.

   


Vi saktade av och gjorde lite andra övningar som piaff, passage och piruetter.


Piruett mwihi :3


 


Sedan började vi runda av. Men jag kunde inte låta bli att slinka in i hoppdelen och hoppa några få hinder först, måste ju testa honom i hoppningen! :D

 


Han tog superfina språng och hoppade varken för högt eller för långt! Han är superduktig i både hoppnig och dressyr. :D Jag ska nog ta med honom på stilhoppningen (med klubben) imorgon. :)


Men sedan rundade vi av och skrittade tillslut hem till steves. Duktig kille. <3


//Sam och Dancer

Av Samantha Moonnight - 3 april 2013 22:49

Öhm okej...? Märkte ett det står ETT STORT FETT TRÄD mitt på vägen i Hollow woods... Ja... Det var ju en bra placering.. Den var inte där igår, den måste ha växt vääääldigt fort. Öhm...

 

Haha LOL XD


//Sam

Av Samantha Moonnight - 3 april 2013 22:32

OMG... Är en mycket lycklig person på SSO nu. Har precis köpt min andra häst... :'D <3

 


Mina damer och herrar, låt mig presentera: STARDANCER! :D


 

Namn: Stardancer

Smeknamn: Dancer

Ålder: 15 år

Kön: Valack

Ras: Danskt varmblod

Inriktning: Hoppning & Dressyr

Mankhöjd: 163 cm

 

Dancer är en valack på 15 år av rasen Danskt varmblod. Han är uppfödd hos James i Fort pinta, men har haft olika fodervärdar och medryttare som har haft honom på lån och tävlat med honom. Dancer är en riktigt trevlig kille som är snäll och trygg i alla lägen. Han är en stabil och pålitlig häst men kan ändå behöva en erfaren ryttare. Dancer är väldigt välutbildad, måste säga att James gjort ett utmärkt jobb! Han är riktigt duktig i både dressyr och hoppning och har kammat hem många priser. Han är en riktigt bra tävlingshäst eftersom han inte alls är lättskrämd och litar på sin ryttare till 100%. Han är inte lika utbildad i western och terräng, men det är alltid något att träna på! Dancer är verkligen en supertrevlig kille som man kan stå och mysa med i timmar. Han kommer vara perfekt för mig att lära mig mer om avancerad dressyr och hoppning, då Golden är lite för ovillig och vild till det. Jag är säker på att han kommer trivas bra! Älskar honom redan! :'D <3


Här kommer lite bilder på honom när han latjar i hagen. Lite dåligt ljus dock såhär på kvällen, men det kommer fler bilder imorgon! :D


     



Jag och Dancer på kvällsritt. <3

 


Har inte ridit honom mycket idag, men har ändå spenderat hela eftermiddagen i stallet. Har pysslat mycket med honhom i boxen och vi har lärt känna varandra! :D Tycker det är viktigt att han får lära känna sin nya miljö och göra sig hemmastad innan jag börjar träna. :3 <3


Mer om Dancer imorgon! Godnatt! <3


//Sam och Dancer

Av Samantha Moonnight - 3 april 2013 18:30

Hey! Har både glada och tråkiga nyheter, vi börjar med den tråkiga. Jag kan inte komma på eventet med klubben idag, tror att några andra inte kan det heller, för detta kommer upp åter igen: Servern är temporärt nere pågrund av oplanerat innehåll. Vi beklagar för eventuella olägligheter. Eller nåt i den stilen.


Men de bra nyheterna.... SÅG NI VAD SOM STÅR I NYHETERNA NU?! :D


Detta:


Glada nyheter!

2013-04-03
     Testerna på häst-funktionen vi har kört i veckan var bara för ett fåtal utvalda personer. En hel del intressanta buggar har hittats och reparerats tack vare deras hjälp.
Nu är det dags för ett större test innan häst-funktionen släpps för alla. Vi tror att vi nästan är där! Men vi vill göra ett större test först så vi inte riskerar att era hästar och karaktärer går sönder. Om det skulle hända, så skulle det ta enormt mycket tid att reparera och vi vill hellre jobba med nytt spännande innehåll än att reparera skador.
Denna vecka kommer vi testa häst-funktionen med en större mängd spelare. Alla som har Lifetime-medlemskap kommer därför kunna testa häst-funktionen då vi verkligen behöver testa funktionen med en större grupp spelare. Vi vill samtidigt inte att alla ska testa då riskerna för krascher blir väldigt stora.
Vi är ganska säkra på att saker och ting kommer gå bra, men om ni upptäcker något som verkar konstigt, hör av er!
Tack alla ni för att ni är tålmodiga och hjälpsamma! Vi är så glada att häst-funktionen snart är redo!
Vänliga hälsningar, Star Stable-gänget


Och jag är ju inte Lifetime, men... JAG SKA BLI DET, NU! :D Fick det egentligen i julklapp, lite försenat, ja... Men nu passar det väldigt bra! OMG vad kul det ska bli! :D Nu ska jag bli lifetime, chiao!


Av Samantha Moonnight - 2 april 2013 21:31

Häst-funktionen!

2013-04-02
Hej!   Som vi berättade förra veckan så kommer häst-funktionen i april! För att förklara saker och ting så har vi intervjuat Marcus Thorell, spelutveckare för Star Stable på Pixel Tales!

Hej Marcus, när släpps häst-funktionen?- Vi är troligen snart där, och det ska släppas under april, och vi jobbar med att göra det så tidigt som möjligt och vi testar för fullt just nu!


Vi kommer att utföra olika tester i spelet på den Svenska servern, så vissa spelare som hjälper oss med att testa det kommer ha nya hästar tidigare än andra som ni säkert kommer att upptäcka. Det är endast några få av oss utvalda spelare som kommer hjälpa oss med detta på svenska servern, så det är ingen idé att be om att få testa det. Så snälla, tjata inte på våra kära Game Masters om det eller tjata på de spelare som hjälper oss. Var vänliga och håll ut!


 

Fina hästar i stallet!

Var köper jag hästar och hur går det till? - De första tolv hästarna som kommer att släppas första veckan är planerade att komma till Fort Pinta, Marleys stall utanför Silvergladebyn, Valedale och Firegrove. Klicka på hästarna för att få information om dem. I rutan med hästens information finns priset angivet och en knapp för att köpa hästen. När du köper hästen kommer den att transporteras till ditt hemstall. Hästen försvinner från affären temporärt men kommer tillbaka nästa inloggning så man kan teoretiskt köpa fler likadana hästar, om man vill det.

VIKTIGT: För att använda din nya häst reser du till ditt hemstall och byter och fixar med hästen där! Man måste inte vara Star Rider för att köpa hästar, men du måste betala med Star Coins.
 

 

Några av de nya hästarna! Här kan ni se rasen Morgan!

Hur många hästar kan jag ha? - Du kan totalt äga sex hästar. Utöver din originalhäst finns det plats för fem nya hästar i dit hemstall.
Vad kostar hästarna? - Hästarna har just nu ett varierande prisspann på 300-1500 Star Coins. Priserna kan komma att ändras.
Kan jag sälja mina hästar? - Du kan inte sälja din originalhäst, men du kan sälja en köpt häst vidare som då tas hand om ett annat stall i Jorvik. Just nu är det planerat till att du får ett par tusen Jorvik Shilling för att sälja hästen begagnad. Du måste ta av all utrustning på den häst du tänker sälja.
Vilka hästar blir det? - Den första tidens hästar kommer att vara level 1 hästar och baseras på runt fjorton raser. Fler raser och hästar med unika modeller kommer att komma senare! En funktion som också är planerad är att kunna styla hästens hår. Du kommer att kunna välja mellan en av fyra hårmodeller som hästen kan ha (hårfärgen går inte ändra). De första fyra hästraserna är planerade att vara Danish Warmblood, English Thoroughbred, DutchWarmblood och Morgan!
De hästraser som är planerade att komma ut den närmaste tiden är dessa:

  • Danish Warmblood (första veckan)
  • English Thoroughbred (första veckan)
  • DutchWarmblood (första veckan)
  • Morgan (första veckan)
  • Westphalian
  • Andalusian
  • Dutch Warmblood
  • American Paint Horse - Tobiano
  • Morab
  • Oldenburg
  • Selle Francais
  • American Paint Horse - Overo
  • Appaloosa
  • Lipizzaner
  • Akhal-Teke

Vi ser verkligen fram emot att kunna köpa fler hästar! Tack för intervjun Marcus! - Tack själv!


_____________________________________________________________________________________


OMG... Dog verkligen när jag såg detta. Eller, är kanske fortfarande död. Vet att jag inte kommer få bli testryttare, men ändå. Nu kommer hästfunktionen iallafall snart! Kanske till och med imorgon? :O Vem vet! Och vad roligt att det finns olika raser att välja emellan! Och hästarna med den knoppade manen är bara för söta. Guuuuuud längtar. .__.

Av Samantha Moonnight - 1 april 2013 11:39

 Haha LOL. Man fick ju en chock när man loggade in...

   

Överallt stod massa hästar i väldigt konstiga färger. Jag fick lite damp och talade om det för hela klubben. :)


 


TACK Tilde för att dy berättade! Jag jallade mig såklart till Nilmers. Det gick tyvärr inte att få någon bild på den magiska kaninen, för alla  liksom stod i den. Ja...

 


Men lyckades iallafall prata med den!

 


Och så...

Goldens första färg blev blå. xD Men man kan klicka och byta färg flera gånger.


Andra färgen blev grön och blå med rosa stjärnor XD

 


Och den tredje färgen blev denna, Gul med blå man och lila prickar. Det är nog min favorit. Så snygg! xD

   


HAHHAHAHHA! Detta är verkligen grymt kul. Vilka påskiga hästar vi får! :D Undrar hur länge funktionen kommer finnas kvar. Det känns som om man har en líten "My little pony" häst! ;D


Testa du med! Rid bara till cirkusen på nilmers högland och klicka på den stora kaninen med en blå hatt, och så vips har du en  påskhäst! :D Du kan när du vill byta tillbaka till din gamla färg genom att prata med kaninen igen. ;)


//Sam och den färgglada Golden


Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards