goldbeauty

Alla inlägg den 27 april 2013

Av Samantha Moonnight - 27 april 2013 17:32

Hejhej! Imorse var jag uppe tidigt och gjorde iordning allt i stallet som behövdes göra. Sen var det dags att efter en lång tid av longering och förtroendeuppbggande äntligen få rida Midnight här hemma på steves! Började med att fixa iordning henne i stallet. <3


 


Sen sadlade jag och ledde ut henne på stallplanen. Sedan satt jag försiktigt upp.

 


Midnight har ju inte så vidare bra minnen av att bli riden så så fort jag landade i sadeln hoppade hon till och ville sticka iväg.

 


Men hon lugnade snabbt ner sig. Vi skrittade ner till paddocken och skrittade runt där och värmde upp. Hon gick snällt runt där men var väldigt misstänksam mot transporten. Varje gång vi passerade den sneglade hon på den och försökte hoppa undan.

 


Men jag försökte lugna henne, gav henne långa tglar och slappnade av i sadeln. Hon lugnade ner sig och gick fint vidare. Vi tränade lite olika ridvägar och hon skötte sig jättefint! Blev jätteimponerad, longeringen har verkligen gjort susen!

 


Allt gick bra och vi red förbi transporten utan några problem. Men så plötsligt hoppade hon till utan att jag  märkt något ljud eller nåt från transporten. Men hon verkade iallafall gjort det!

 


Hon tittade på transporten som om ett monster bodde där, haha. Men iallafall vände hon snabbt och skenade bort från den så snabbt hon kunde. Snabbt alltså! Hon är verkligen snabb som en raket.

   


Men så tog jag tag i tglarna ordentligt och sa till henne. Då tvärstannade hon så snabbt att jag var en millimeter från att flyga av. XD Hade glömt hur känslig hon är i munnen! Men jag fick iallafall stopp på henne.

 


Hon var fortfarande väldigt nervös, men jag klappade om henne och lugnade henne. Hon pustade ut och lugnade ner sig. Vi började skritta igen och tog det väldigt lugnt. Var noga med att berömma henne hela tiden och hon slappnade av mer och mer. c:

 


Tillslut gick hon lugnt och tuggade fint på bettet! :D Hon var fortfarande lite misstänksam mot transporten men jag fick henne att tänka på annat och hon glömde snabbt bort att den var så himla farlig. Vi ökade lite till trav och gjorde några lätta övningar. Gjorde lite tempoväxlingar men red inte snabbare än kort galopp, vill ta det lugnt nu i början. Men det gick bättre och bättre! Hon hoppade till några gånger men i övrigt skötte hon sig fint.

       


Det var ett ganska kort pass, kanske 30 minuter. Men vill att hon ska få ett bra minne av sin första ridtur och inte komma ihåg den som en läskig sak, så jag avslutade när det gick som bäst. Vi skrittade av och hon fick massor av beröm. <3

 


Det var alltså den första ritten på Midnight! Måste säga att jag är otroligt nöjd! När jag först fick henne skenade hon iväg för precis allt och kunde inte gå snabbare en skritt utan att skena iväg. Ska fortsätta longera henne, efter som det gör sådana underverk! Men det blir lite ridning nu också. :3


//Sam och midnight


Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards