goldbeauty

Alla inlägg under mars 2013

Av Samantha Moonnight - 7 mars 2013 22:03

   Tjaba! I eftermiddags var jag och Golden i Marleys westernpaddock och tränade natural horsemanship och lite frihetsdressyr! Vi har gjort det väldigt mycket den senaste tiden. Golden har blivit så duktig! Vi kan rida hela dressyrprogram utan någon utrusting och bara styra med vikthjälper och annat smått. I början tyckte Golden att det var ett perfekt tillfälle att hitta på bus (OFC) Men nu verkar hon ha förstått att om hon kan vara en duktig pålle så kan hon slippa sadel & träns. ^_^


       


Jag testade en del andra lite vågade saker också, som att sitta upp i full galopp och försöka stå på en galopperande  häst utan något stöd.... Ramlade av några gånger, det gjorde ganska ont. cx Men vi fortsatte kämpa och till slut satt det! :D


 


Det var riktigt kul! Sen tränade vi ocså lite frihetsdressyr. Det gick superbra det också! Golden har lärt sig massor! Hon kan göra volter på kommando ^.^



Och dessutom... Hon har nu lärt sig att stegra på kommando! Det tog lite tid att lära henne, jag är så glad att hon förstod det! So proud <3

   


Det var det! Riktig sköj var det! ^.^


//Sam & Golden


Av Samantha Moonnight - 7 mars 2013 17:42

Hejsan svejsan! Har fått köpa Golden! Vad kul att man kan det nu! =D För bara 300 js, billigt o bra. C: I för sig har jag alltid låtsats att Golden är min, men jaja. X) Nu har jag till och med Papper på det! Lilla Golden, nu är du miiiin! <3


 

           


You and me Golden, forever together. <3

Av Samantha Moonnight - 7 mars 2013 17:35

Hejsan! Onsdagsuppdateringen från igår var jättekul! Ta av tränset när man rider, byta namn på hästen, förberedelser för hästfunktionen och nya uppdrag. Sköj!


 


BRA: Nästan allt av det! Iför sig kunde jag redan ta av tränset genom att bugga, men det är mycket lättare så här! Att byta namn tänker jag aldrig någonsin göra, men kul att man kan det för dem som inte är helt nöjda med sin hästs namn. :) Uppdragen var dessutom riktigt kul! =D


DÅLIGT: Det var inget som var direkt dåligt, men lite dåligt att ryttaren fortfarande håller händerna högt uppe som att den håller i tyglar, precis som buggen.


Det var mina åsikter det! Berätta gärna era! =D


//Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 7 mars 2013 17:19

Yay! :D Igår kom vår älskade Daph tillbaka till PS! :'D Vi har saknat henne såååååå! <3 Gud vad tur att support löste problemet. C': Familjen är åter samlad och drar snart igång med aktiviteter igen! =)


Kladdede ihop en liten bild XO


 

 Nu har vi vår mamma tillbaka! OCH HON FÅR ALDRIG FÖRSVINNA IGEN <3




Av Samantha Moonnight - 6 mars 2013 15:27

Asså, VARFÖR JUST NU?! Just när den roliga uppdateringen kommer och man ska spela, SÅ MÅSTE DATORN  FÖRSTÖRA DET! -.-


 


buuuhuhuhuh D:

Av Samantha Moonnight - 5 mars 2013 20:04

Hejsan hejsan. :) Nu har jag skapat en ny gubbe för skojs skull och kollat på färger och namn till mina framtida hästar! ( Förhoppningsvis kommer hästfuntkionen så att jag kan skaffa nån imorgon! :D ) Det finns massvis med fina färger och namn! Så svårt att välja! Men jag petade ut dem som jag tyckte om allra mest. CX


Färger:

 

Åh det fanns så många fina färger! Vill ha nästan alla! D: Hmm... Men här kommer iallafall tre stycken av mina favoriter.


Denna vackra gråskimmel är ju bara för snygg! Den är helt amazing! LÖVE IT! <3 Tycker att vit man passar som en smäck :)



Denna söta isabell är ju bara för charmig! Den ser så kramgo ut! Sötis! <3

 


Sen visste jag att jag ville ha en brun häst. Hade lite svårt att bestämma på denna. Tycker alla bruna färger är superfina! Så jag bara tog en av dem. Den här lilla sötisen är bara för gullig med sin bläs. <3

   


De var de tre färgerna som jag gillar mest av färgerna som redan finns. Men sen hoppas jag som flera andra på att nya färger kommer tillsammans med hästfunktionen! Dessa två underbara färger som starstable har visat är bara så underbara! Hoppas de kommer finnas att köpa sen! =D


Den här underbara fläckiga hästen är bara så vacker! En riktigt annorlunda och unik päls som är sååååå snygg! <3

Funderar fortfarande om jag vill ha med svart eller vit man, men för tillfället lutar det mest åt svart. =)

 





Och sist men absolut inte minst.... Den här OTROLIGA, UNDERBARA, FANTASTISKA OCH AMAGAD SÅ SNYGGA kolsvarta hästen! Åhh ha alltid velat ha ev HELT svart häst på SSO! Hoppas starkt på att den kommer! <3

 

Har dessutom lagt märke till ryttarens byxor. Visst är de snygga? :O


Namn


Att väla namn är alltid svårt. På SSO finns det så himla snygga namn dessutom! Man kan kombinera ihop nästan vad som helst! Kunde komma med 50 förslag jag gillar! Men nu har jag petat ut några som jag gillar...


Moondancer

Wilddancer

Northmagic

Lovesong

Rockstar

Crazydream

Moonwalker

Dreamboy


Det var det! Finns som sagt massa andra färger och namn som jag gillar, men nu fick ni se nårgra av dem iallafall. ;)


Vi ses! Godnatt! <3 //Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 5 mars 2013 19:50

Öhm... Återigen, förlåt för den dåliga bloggningen... Här ska det ju komma en usäkt också.... Jag har..Hmm....Jag har vart i fjällen....


Nej. Skoja bara. Men har typ ingen insperation. Vet inte vad jag ska blogga om. D: Allt känns bara så uttjatat.... Humm.

Men jag ska försöka komma igång igen. Ni får stå ut. X)


En rolig sak kan jag iallafall säga: Daphne kommer tillbaka till klubben imorgon! :D Hon har fått svar från support och de har typ fixat problemet. Imorgon kommer äntligen vår älskade lilla klubbledare tillbaka! Vi har saknat dig så Daphne! C':


Men ja! Nu kom jag ju på nåt att blogga om! Snart kommer ett inlägg! Ciao! :D


En bild...

 


:DDDDDD


//Sam och Golden



Av Samantha Moonnight - 1 mars 2013 21:08

AHAHHHA DAMP?! Någonting skumt har hänt Pink Stars! Idag när jag loggade ut en liten stund, max 20 min så hände något frukyansvärt...När jag Loggade in fanns inte Daph i klubben längre! FATTAR NI, DAPH LÄMNADE SIN EGEN KLUBB! HON ÄR JU KLUBBÄGARE! HUR GICK DET HÄR TILL?! Hon gjorde det självklart inte med mening! Hon sa att när hon loggade in så började hon flyga över Firgrove och sen lämnade hon klubben... Öh....Det  var iaf allt jag förstod. D:

MEN HUR GICK DET TILL?! VI ÄR EN KLUBB UTAN ÄGARE! WHATA?!! D':


 

´GAHAHHHAG D:


Det blev genast krismöte för klubben! Vi pratade med Daph via Säg-chatten!
 


Vi bestämde att Daph skulle kontakta support. Under tiden ställs alla aktiviteter in. Lite synd, det var en roliga vecka med´massa aktiviteter. Jag höll i två stycken. Men vi kan inte göra något utan Daph! Det var en riktigt orolig stämning. Alla var hysteriska! Vissa trodde att vi skulle behöva lägga ner klubben och starta en ny, men Pink stars ger aldrig upp! Vi ska få tillbaka våran klubbägare! Nu får supporten skynda sig att svara! DET ÄR ALLVARLIGT! D:


AAARGGGGH!


//Sam och klubben i chocktillstånd

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards