goldbeauty

Alla inlägg under mars 2013

Av Samantha Moonnight - 18 mars 2013 16:14

Tjatja! ;) Lovade Meja att jag skulle måla av hennes häst igår. Upptäckte att jag suger på att rita hästar på datorn. Men iallafall, jobbade så mkt jag kunde på den och blev ändå ganska nöjd med den för att vara gjord på dator. Är inte alls van att rita hästar på dator. Men hoppas du blir glad ändå Meja! :D <3


 


Hehe. Vi ses! c:


//Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 16 mars 2013 22:55

Hejsan! Som ni säkert har märkt har jag bytt header! Haffsade ihop denna snabbt eftersom jag fick ångest av hur ful den gamla var. (Hehe.) Måste dock erkänna att jag inte blev allt för nöjd med den här heller! Blir lite smått deprimerad av den mörka blå färgen. Hehe. Men den får duga så länge! Jag har väntat med att byat header därför att jag ville ha alla mina hästar på den! Alltså jag vill inte bara ha Golden på dne utan mina nya hästar som jag kommer köpa när hästfuntionen kommer. Men nu stod jag inte ut längre så, jaja. Det få bli en ny när hästfunktionen kommer också, Kommer snart få ångest över den där också, så det kvittar. ;)


 


Men jag tycker iallafall att den är betydligt bättre än den förra! :D Vad tycker ni? c:


//Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 16 mars 2013 21:56

Hejsan alla små igekottar där ute. I kväll var det spökkväll med klubben. Det var sååååååå läskigt! Gnagde av mig alla mina naglar (Med viss hjälp av Tin som också ar livrädd.) Nej men det var superkul också! :D Daph hade laddat upp med världens läbbigaste spökhistorier. Och vilket ställe kan vara mer läskigt att lyssna på spökhistorer i än Jars grav? D:


Mot Jarls grav! :D Mohaha var glad så länge du kan Sam... Snart kissar du på dig av rädsla....

 


Vi blir välkommnade in i grottan av Daph som bjöd oss på bål och allt :D Snart är bålen blod...

 


Och spökhistorierna är igång! Moaha...

 

Och sen...


HJÄÄÄLP! BLÄÄÄ! USCH VAD LÄSKIGT JAG KOMMER DÖÖÖÖÖ! D: Vad var det jag sa...


Ja det var den kvällen det... Läskig... Men roligt! ;) Även fast vissa blev lite snackiga när Daph berättade spkhistorierna så hade vi rikigt kul. Iallafall jag ;)



//Sam och Golden


Av Samantha Moonnight - 16 mars 2013 21:46

Hejsan! Idag inför GC klockan 6 var jag riktigt taggad! Golden var på topphumör och jag hade mina bästa tävlingskläder redo! :D Snart måste det väl ändå vara min tur att ta hem priset? Har aldrig fått pris. D: XD BUT TODAY IS THE DAY! GO FOR IT! LETS DO THIS! FOR NARNIAAA!


Jag började med att sköta om Golden riktigt ordentligt! Hon  måste vara på topp! :D

 


Sen skrittade vi mot GÅD, Gjorde tempoväxlingar och värmde upp ordentligt =D

 


Framme vid GC! TAGGA TAGGA TAGGA! Vi kan klara det! Eller...? D:

 


OCH STARTEN GÅR!!!!!!!!!!!!!!! (Ingen bild, upptagen med att tävla xo)


OCH I MÅÅÅÅL! HUR KOM JAG? HUR GICK DET?

 


6:a suck... >.<

 


Asså jag tror seriöst att det är dags för mig att vinna vid varje GC. Jag inser visst aldrig att jag suger. Menn imorgon kanske....?


Av Samantha Moonnight - 15 mars 2013 22:01

Kolla vilken vacker himmel det är i GÅD om kvällarna. Helt amazing. x3

 

 Nej men jag kom inte hit för att snacka om himmlen. Det är en mycket allvarligare sak.. :O Jag kan nämligen inte

ladda upp videos på bloggen! Har gjort en liten musikvideo om SSO, nu när jag äntligen har förstått mig på Fraps och Movie maker. Men då ska bloggen tjafsa såklart. Den verkar inte gilla moviemaker. Vi får se hur det blir... Hade gärna laddat upp den videon. Blev rätt så nöjd. :'c


//Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 15 mars 2013 16:21

Nu kan man mata sin häst med tre olika foder, hö,äpple och mandarin. Kommer ni ihåg när de stackars hästarna levde på bara hö? Nu får de i alla fall lite glädje i det virituella värld de lever i. ;) Men jag hoppas på ännu mer! Det skulle vara kul om man kunde ge olika kraftfoder och så, som havre, betfor och vetekli! :D Och olika foder gav olika mycket energi osv. Det skulle vara väldigt kul tycker jag! :D

 


Sen tycker jag att det även skulle vara kul om man kunde använda olika borstar när man ryktar hästen! =D Som till exempel  rotborste, piggbortse, gummiskrapa osv. Man skullebara behöva borsta en gång med en borste om dagn om man vill. Men jag tycker det skulle vara skoj om man kunde tykta lite ordentligare för en gångs skull. X3 Det var mina tankar och idéer det. Säg gärna vad ni tycker också! =D


//Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 13 mars 2013 17:31

Tjaba! Uppdateringen denna vecka var helt OK. Hade hoppats på hästfunktionen, men denna uppdatering veerkar kul.C:


.Westernstövlar

.Designa din egen tröja!

.Westernfredag

.Present till Lifetime



BRA: Westernstövlar! Har länge velat ha det! :D Att designa sin tröja verkar också jättesuperduper kul! c=



DÅLIGT: Att inte hästfunktionen kom... :C Och att presenten bara var till Lifetime medlemmar, men aja. XD


MEN.... Jag har ett glädjande budskap som kanske kan liva upp eftersom hästfunktionen inte kom... Jag och några i klubben snackade om hästfunktionen och att det var synd att den inte kom idag... Men då sa Alexandra att hon hade mejlat SSO och frågat när de kom... Så här skrev hon:

 

Alltså är det 50% att den kommer nästa vecka! =D Nu känner jag mig iallafall lite gladare. Hoppas ni också gör det. <3 Tack Alexandra! You made my day!


//Sam  & Golden

Av Samantha Moonnight - 12 mars 2013 12:34

Hej! Det verkar som att hästfunktionen verkligen kommer snart till slut! En GM har sagt att den kommer nu i mars, och med tanke på alla förberedelser som gjorts den senaste tiden verkar den äntligen vara på väg! :D Jag tror starkt på att den kommer redan nu på onsdag, alltså i morgon! Förra onsdagen kom en massa förberedelser som de inte berättade om i uppdateringen... ^.^


1.Du köper din häst

Nu kan du köpa din häst av Thomas i Moorland för bara 300 jorvik shillings! Det skulle ju vara lite konstigt om man köpte en massa nya hästar men fortfarande bara hade sin första häst som ridlägerhäst... C;


2. Hästens presentation

Nu kan du se hästens presentation över den när du sitter av. Det kan ju vara bra att se alla sina hästars namn,level osv. Dessutom om någon köper två likadana hästar (av nån random anledning xD) Så kan det ju vara bra att se skillnad på dem utan att sitta upp. CX

 


3. Hästmarknader

Har ni märkt alla "små" stall på olika platser och stall i Jorvik? Jag tror att de kommer bli hästmarknader! C: För ett tag sen när SSO informerade om hästfunktionen sa de att man skulle besöka olika hästmarknader och kolla på hästar när man skulle köpa en ny. Vad skulle de annars vara till liksom? :D


En i valedale


En i Firgrove

 


En i Gyllenbladsstallet

 


En i Marleys

 


Och en i Fort Pinta. (Den har varit där förut men de har gjort om den lite)

   




4. Olika raser

Har ni upptäckt att det finns nu en rasbonus bland färdigheterna hos hästen? Kommer man kanske kunna ha fler hästraser också? :D

 




Hoppas hoppas hoppas att hästfunktionen kommer redan imorgon! Nu håller vi tummarna! ;D


//Sam & Golden


Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards