goldbeauty

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Samantha Moonnight - 21 februari 2013 17:06

Hej! Här kommer nästa intervju! Den här gånger får du läsa om Elisabeth moonnight! Min syster! ( I SSO )

Trevlig läsning! :)


 


 Hej! Berätta om dig själv!

-Jag heter Elisabeth Moonnight och bor här på Jorvik i Silvergladebyn. Jag är 14 år.


Berätta om din häst!

-Min häst heter Angeldream, hon är 3 år och fyller år den 4 juni. Jag hittade henne i skogen efter att jag vuxit ur min gamla ponny. Angeldream är busig, smart, snäll och älskar uteritter.


Vilken ridsport sysslar du mest med i SSO?

-Jag gör väl allt. Men mest hoppning och uteritter typ. XD


Vad är roligast på SSO?

-Alla spännande äventyr och att ta långa underbara uteritter med Angel.


Om du fick lägga till något på SSO, vad skulle det vara?

-Det skulle nog vara att leda sin häst, gå utan något på huvudet och att bada. XD


Om du fick ta bort något?

-Vem skulle vilja ta bort något från SSO? Det är perfekt. <3


Haha okej! Vilken är din favorittävling?

-Jag älskar många, men mest Gyllenbladets bana, Jaspers bana och väderkvarnens bana!


Vilken bana gillar du minst?

-Lilla hoppbanan! D:


Har du någon favoritplats på Jorvik?

-Västkobbens fiskeby! Det är så vackert där på kvällarna! Men hela Jorvik är vacker också.


Hissa och Dissa ett plagg!


Hiss: Den här hatten! Älskar den! Har med mig den i ryggsäcken vart jag än går! Älskar dig hatten! <3  


Diss: Den här västen. Man jobbar så hårt för den och så ser den ut såhär!

 


Något du vill säga innan vi avslutar intervjun?

-Jo, Starstable äger! <3


Tack för intervjun! :)

-Tack detsamma! <3


//Sam


Av Samantha Moonnight - 21 februari 2013 13:19

Haay! Nu har jag varit och shoppat för mina mystiskt uppkommna pengar! Hittade massvis av fina saker! Men hade inte råd med allt. Höhö. Här kommer lite bilder!


       


Lööööve it! Speciellt sadeln och stövlarna! Vet inte varför. c:


Ses sen! //Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 21 februari 2013 13:13

Hej! I förmiddags var jag,Meja och Stasia i Fort pintas djuraffär och köpte lite saker till våra djur! Jag skulle egentligen bara dit för att köpa mat. Men de har så många fina saker där!


         


Nu har Milton och Cookie något kul att leka med! Just nu sitter jag och leker dragkamp med Milton. Han har blivit stark...


//Sam

Av Samantha Moonnight - 21 februari 2013 10:30

Hur hände detta? Igår hade jag 4 starcoins. Men idag när jag loggade in hade jag plötsligt 304! :O Jag har inte köpt några starcoins eller starrider alls...Vad konstigt...Inte för att jag har något emot det! :D Men konstigt....


Igår                            Idag

   


Mwihhihi nu blir det shopping! :D


//En glad och förundrad Sam

Av Samantha Moonnight - 21 februari 2013 10:30

Hur hände detta? Igår hade jag 4 starcoins. Men idag när jag loggade in hade jag plötsligt 304! :O Jag har inte köpt några starcoins eller starrider alls...Vad konstigt...Inte för att jag har något emot det! :D Men konstigt....


Igår                            Idag

   


Mwihhihi nu blir det shopping! :D


//En glad och förundrad Sam

Av Samantha Moonnight - 21 februari 2013 10:30

Hur hände detta? Igår hade jag 4 starcoins. Men idag när jag loggade in hade jag plötsligt 304! :O Jag har inte köpt några starcoins eller starrider alls...Vad konstigt...Inte för att jag har något emot det! :D Men konstigt....


Igår                            Idag

   


Mwihhihi nu blir det shopping! :D


//En glad och förundrad Sam

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards