goldbeauty

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Samantha Moonnight - 19 februari 2013 19:59

Hej! Idag när jag skulle hämta Golden från hagen fick jag en chock. Hur kan man lorta ner sig så mycket?! Hon var helt täckt av lera... -.- Hmppf... Det kommer ta ett tag at få bort det här. Golden skulle ändå vila idag efter hårdpasset igår kväll. Så det får väl bli en reäl rykt istället!



Det här går inte bort med bara en vanlig ryktborste inte...Fram med trädgårdsslangen och spola av.

 


Schamponera in ordentligt så att all smuts försvinner!

 


Skölja av igen och torka av noggrant...

 


Dags att börja rykta. Vi börjar med rotborsten.

 


Och sedan ryktborsten.

 


Kratsa hovarna noggrant!

  


Och sedan borsta bort alla tovor från manen och svansen.

 


Äntligen klar! Nu kan jag stå och beundra mitt mästerverk! Titta så fin hon blev!

   


Sedan använde jag massa andra borstar också, som gummiskrapa, mikrofibersvamp och piggborste. Men orkade inte fota allt. :P


hejdå! //Sam och den välryktade Golden

Av Samantha Moonnight - 19 februari 2013 14:33

Hej! Igår kväll var jag och Golden och gick hopplektion hos Linn igen. Även en ridlärare behöver lite hjälp ibland! Och Linn är så himla duktig på just hoppning! Lektionen var jätterolig! Golden var superduktig och hade hur mycket energi som helst! Nästan lite för mycket. Hehe hon hoppade som en gud men det svåra var att bestämma vilket hinder hon skulle hoppa över. Hon hade sina egna små idéer höhöhöhö...

 

                 


Det var en riktig hårdträning! Gissa om Golden var trött efteråt? Det var jag också.


Ses! //Hårdtränarna Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 19 februari 2013 11:15

Hejsan! Nu ska jag börja med Intervjuer! Den första som blir intervjuad är Anastasia Eastforest som vann modevisningen igår och därmed vann en intervju! Läs och njut!


 


Hej Stasia! Berätta lite om dig själv!

-Hej! Jo jag heter Anastasia Eastforest och kallas Ankan, föredrar Ank Kungen. >-< Jag älskar att äta körv.


Berätta om  din häst!

-Han heter Nightrider och är 3 år. Han är brun med svart man och svans och svart på benen. Han är ganska vild, men jättesnäll. Han älskar uteritter med klubben, eftersom han älskar skogen.


Hur gammal är du i SSO?

-13 år.

 

Vad ser du mest fram emot i uppdateringarna?

-Oj, det är nog att kunna köpa flera hästar och kunna leda hästar. Det vore trevligt! :D


Låter kul! Vilken är din favorittävling på Jorvik?

-Det är nog Will's tävling vid väderkvarnen.


Vilken tävling ogillar du mest?

-Att fånga kaniner. Det är så svårt. >.<


Haha håller med! Om du fick lägga till något på SSO, vad skulle det vara?

-Det skulle vara att man kan spela som kille.


Om du fick ta bort något?

-Oj, jag skulle inte ta bort något.


Vart är din favoritplats på Jorvik?

-Hmmm....Det är nog Fort pinta.


Okej! Hissa och Dissa två plagg på SSO!

-Jag hissar den här jackan. Jag hissar den för att jag fluffar den! <3

 


-Jag dissar de här byxorna. Min rumpa syns för mycket med dem >.<

 


Okej! Något du vill säga innan vi avslutar intervjun?

-Jag fluffar er Pink stars!


Tack för intervjun!

-Haha varsågod <3


//Sam och Golden

Av Samantha Moonnight - 19 februari 2013 10:58

Hejsan hoppsan! I förrgår var jag på min första dressyrtävling med Golden! Fast det var en väldigt liten tävling...Äuhhmm..Det var bara två som tävlade. Jag och Stasia xD. Egentligen skulle det komma 2 till men de kom inte av någon anledning...Så jag och Stasia körde gärnet! Gud var nervösa vi var innan! Men vi gjorde det...FOR NARNIAAAA!

Nervöst gick jag in på banan först och red programet... (Sorry för att det är så lite bilder, Var så upptagen med att rida rätt)

   


Sen var det Stasias tur! Heja heja!

 


Båda red en kanonritt sa Zorro,förutom att båda red fel på en väg. XD Mitt fel...Läste slarvigt. xD Men eftersom båda gjorde samma fel så gjorde det ingen skillnad på poängen.



Och vinnaren var....



SAMANTHA MOONIGHT!


Stasia var verkligen jätteduktig oxå! Vi skillde oss med bara 1 poäng. Så jag tycker att man ska säga att båda vann! :D

 


Jippie! 


Jag är så stolt över Golden! När hon kom hem fick hon en hel hink med äpplen. Mihwih! ^.^


Det var min första dressyrtävling! Och inte den sista heller! Men nästa tävling kommer nog vara något som både jag och Golden verkligen brinner för


Terrängritt!


Ha det bra alla! <3 //Sam och Golden

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards