goldbeauty

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Samantha Moonnight - 22 januari 2013 21:19

Omg! Jag kan rida utan ryttare! :D Tilde från min klubb Pink stars berättade. SJUKT KUL! Sen red jag runt och njöt av att vara vildhäst... XD


       


//Den vilda Golden

Av Samantha Moonnight - 22 januari 2013 19:07

HEEEJ! Nu har jag ÄNTLIGEN haft min första lektion med Pink stars! Det var SJUKT KUL! Fast....Det vara bara 2 som kom, eller, i mitten av ridlektionen kom en till, och va med i typ 5 min, sen skulle hon äta irl...Och en tje började blöda näsblod irl, så hon missade enn bit. XD haha, det blev lite rörigt...Men kul var det! :D Vi jobbade med Passage, galoppombyten och piruetter. Och dum som jag är glömde jag att fota, of course. Så...Inge bilder, tyvärr. X(


Men ni kan få en gammal bild på mig när jag rider dressyr...Vet inte vad det ska va bra för men gillar inte inlägg utan bilder...Hehe.. XD


 


Hur som helst.. JAG ÖVERLEVDE LEKTIONEN! Hehe...Men det var iaf jättekul, jag längtar till nästa! :DDDD


//Den icke döda Samantha

Av Samantha Moonnight - 22 januari 2013 15:59

Hejsan! Om en timme ska jag ha min första lektion för Pink stars! Det blir jättekul! Jag har planerat en dressyrlektion för dem. Inte för att jag är nån expert på dressyr, hehe.    Men förhoppningsvis går det bra. Ska berätta senare när lektionen är över. Men hur som helst, nu har jag precis vart i Firgroves fina natur och tränat ett litet terrängpass med Golden! Det var länge sen vi terrängtränade nu, det är ju trots allt vår "speciallitet"    Golden var jätteduktig och var väldigt pigg, lite för pigg faktiskt. Hon kan typ alla terrängvägar vi brukar rida så hon bara stack iväg och hoppade dem utan att jag nästan styrde någonting...Inte för att jag kunde det heller, jag flög ju bara efter som en liten vante och försökte hålla mig kvar bäst jag kunde. X)


       


Som tur höll jag mig kvar....Och efter ett tag lugnade den lilla galningen ner sig, och vi kunde träna på riktigt, där jag styrde. XD Men nu ska jag logga in på starstable och förbereda mig för lektionen, pirrigt! 


Ses sen, så får vi se om jag överlevt lektionen! // Samantha och Golden

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards