goldbeauty

Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Samantha Moonnight - 16 januari 2013 20:09

Halloj! Idag har jag gjort allt möjligt. Jag har fixat lite olika saker och haft riktigt kul! Det blir varmare och varmare här på Jorvik nu. Våren är här! Hoppas det håller i sig. Jag började fixa lite i huset, lite vanlig städning som att diska,tvätta och dammsuga. Det börjar bli riktigt fint i vårt lilla hus nu. :3



Jag har fixat lite i trädgården också. Blommorna som jag planterade i höstas har börjat komma upp, ett riktigt vårtecken.... :)

   


Sen har jag bara hängt lite i Silvergladebyn, kollat på lite kläder,gått på café, hjälpt folk med lite olika saker...

 


Det var riktigt trevligt. c: Sedan begav jag mig mot stallet. Dags att fixa upp där! Här står Golden och chillar i hagen.

Skönt för henne att slippa täcket som på vintern. :)

 


Och nu till det jobbiga! Idag har jag fixat fint i stallet! Jag har gjort allt ifrån att mocka,fodra,vattna,städa, och putsa sadlar till att rensa anslagstavlan....

   


Det var dammigt som sjutton i stallet!






Nya lappar och scheman på anslagstavlan...

   



 Men sen fick jag göra något roligt...Jag fick rida en steves hästar åt honom! Han har skadat sitt knä illa och kan inte rida..Stackarn. Så jag fick rida en av hans hästar på en kort tur, Angie heter hon! Hon är världens snällaste och goaste. :)


Jag och Angie :3

 


Men sen över till min egen häst. :) Jag gick och hämtade Golden i hagen och gjorde i ordning henne.

 

Lilla gulleplutten. <3


Sen sadlade jag och satt upp. Dags för en härlig ridtur i Hollow woods!

   


Golden var verkligen jätteduktig och lugn idag! (Tänkte jag) Hon gick så fint på tygeln och tuggade på bettet..Försökte inte bocka av mig en ända gång...

 


Så jag gav henne helt lösa tyglar och slappnade av i sadeln.Det skulle jag inte ha gjort, för då tog minsan den rackaren chansen och skenade iväg!

 


Hon galopperade verkligen snabbt! Hon var helt vild, jag flög efter som en vante. XD

 


Det gick så fort att jag helt enkelt...FLÖG av X) L

Lol....

 


Jag ramlade pladask på marken. Fick lite ont i benet..Sen trodde jag att jag skulle behäva fånga in Golden som alltid brukar retas och springa iväg när jag ramlat av. Men hon ville visst vara snäll idag och kom fran till mig. :) Så jag satt upp och vi fortsatte vår lilla tur. Sen försökte hon inte busa mer. :)

 


Aja, det var min dag det. XD


Hejdå! //Samantha och Golden

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards