goldbeauty

Alla inlägg under maj 2013

Av Samantha Moonnight - 20 maj 2013 21:00

Nu står mina tre underbara havremoppar och betar i hagen under kvällssolen. <3 Är så glad att jag har dem, alla 3, de förgyller vardagen gång på gång och skulle aldrig klara mig utan dem. <3


 


Just nu tränar jag ju Midnight, Dancer är ju klar med sin hårdträning och har vilat helt och hållet i helgen. Men tror han ska få vila hela veckan istället. Han har jobbat väldigt hårt och behöver vila upp sig. Golden har stått still allt för länge nu, haft fullt upp med mina två nya älsklingar! <3 Måste verkligen ta tag i att rida henne ordentligt nu. :3


Dagens fråga:

Vad heter din/dina hästar?


Av Samantha Moonnight - 20 maj 2013 15:31

Tjeeeeena! 8D


Kom hem från skolan lite tidigare idag igen så gick direkt till stallet och tog ut Midnight på en ridtur. Vi red i Hollow woods på en ganska kort tur, ungefär 30 - 40 minuter, men det var jättehärligt! Midnight slappnar verkligen av i skogsmiljön och går helt kolugnt som en annan häst. Jättemysigt var det! ^w^ Älskar att rida i skogen. <3


 Körde på den ljusblåa outfiten idag igen, men den är ju bara för läcker på Midnight!

Svart häst + Blå outfit = <3


       

Det var en ganska lugn tur, men kunde inte låta bli att ta en liten galopp också. :)


Haha, hon stack iväg med mig lite, men det gjorde inget för stunden för det var så härligt ändå. c8

 



Hon blev så himla glad och pigg, hon gjorde till och med ett STORT bocksprång! Hon KAN alltså hoppa! ;) Nu vet vi det, bara att träna på. :)

   


Men tillslut så lugnade hon ner sig iallafall, så vi red tillbaka till Steves. :) Tog en ganska kort tur nu, tänkte att jag skulle ta ett långpass på Golden senare, det var länge sedan! :3

 

Av Samantha Moonnight - 18 maj 2013 20:17

Hej hej!


Ni har väl inte missat att Eurovision song contest är ikväll klockan 9 på TV 1? 8D

Det ska ju hållas i Sverige i år också så det är ju lite extra kul. 8)


 



Vem hejar ni på? :)

Av Samantha Moonnight - 18 maj 2013 20:07



Tjenaaa!


Det var jättelänge sen jag var på disco kom jag på ikväll! Så istället för att sitta och zappa bland kanalerna en lördagkväll tog jag och promenerade till Fort pinta Discot. Hade inga fina festkläder på mig direkt, men aja. Kul var det iallafall! Jättelänge sen jag festade nu! 8D



      


Det var jättekul! 8D

Av Samantha Moonnight - 18 maj 2013 19:51

Hej på er! :D


Nu när jag är klar med Dancers hårdträning är det dags att sikta in mig mer på Midnight. Under tiden som jag har tränat Dancer har jag byggt upp förtroendet med Midnight och måste säga att hon litar mycket mer på mig nu. :D Nu är det dags att börja träna henne och bli av med stressen en gång för alla! Dessutom vil jag lära henne lite mer saker, hon är ju bara utbildad i galopp så det kan var bra att lära henne lite mer. :) Men först måste hon bli mycket tryggare. Därför började jag idag med att ta en liten "test" ridtur och se hur hon reagerade på olika miljöer och saker.


Började med att skritta från Steves genom Hollow woods för att se hur hon reagerade på skogsmiljö. Hon verkade tycka det var jättehärligt! Hon gick helt avslappnat! :D

 


Vi red ut från Hollow woods och kom till ett par stora ängar. Testade att låta henne galoppera över dem, både hon och jag tyckte det var jätteskoj! Hon galopperade så snabbt hon kunde och frustade nöjt. 8D

   


Vi saktade av och styrde vägen mot Ridhuset. Vi var tvungen att gå över en bro, så jag fick testa hur hon tycker om att gå på broar! :D Först tvärstannade hon och började backa, men efter ett tag gav hon med sig och trippade så snabbt hon kunde över bron. cx

 


Framme i ridhuset! Skrittade henne bara runt på fyrkantsspåret, men då hörde hon nåt ljud från hoppsalen och rusade hysteriskt iväg. Lyckades få stopp på henne och vi fortsatte skritta, men så fort hon hörde nåt ljud hoppade hon till och såg sig omkring.

 


Vi lämnade ridhuset och red genom Gyllenåsarnas dal till Stallet Gyllenbladet. Testade att rida henne lite i paddocken de har där, det gick jättebra! Jag byggde upp ett par små hinder för att testa att hoppa henne. Vi fattade galopp och red mot hindret.

 


Men...

 


Hon vägrade och stressade upp sig totalt. Lyckades lugna ner henne och vi skrittade runt paddocken. Tillslut var hon helt avslappnad och bestämde mig för att testa igen.


Men..

 


Hon tvärstannade, stegrade och började backa! Fick stopp på henne och lyckades lugna ner henne, men gjorde inga fler försök. Hon verkar verkligen inte tycka om att hoppa! Jag får träna henne på cavaletti bommarna i Moorland först. Nu har vi något att träna på!


När hon var helt lugn och avslappnad gick vi ner till stranden för att testa hur hon reagerade på det. Trodde hon skulle tycka vattnet var läskigt men hon verkade bara tycka det var skönt och roligt. :D

 


Sedan red vi hem igen. Nu vet jag vad vi behöver träna mer på. Tycker ändå att hon skötte sig utmärkt! :D


//Sam och Midnight

Av Samantha Moonnight - 17 maj 2013 22:48

Heeeej! 8D


Nu är jag ÄNTLIGEN klar med Dancers hårträning! Han är äntligen i level 15 och har fått superkondition och är väldigt vältränad! Han är mycket snabbare, uthålligare, vigare och lyssna ännu bättre på alla hjälper!  Vi båda har lärt oss jättemycket och nu när han är så vältränad kan vi nog tävla med goda resultat! :D Är så stolt över honom! 8D


     


Han är verkligen i toppskick nu, fast han är förstås väldigt trött efter all denna hårdträning. Han ska få vila i helgen nu och bara ta det lugnt i hagen och vila upp sig. c: Duktiga Dancer. <3

 

Av Samantha Moonnight - 17 maj 2013 22:42

Hej vänner! :)


Tänkte börja med lite "drömfunktioner" här på bloggen. C:


Longeringsbuggen är ju borta, sorgligt nog. MEN det skulle vara jättekul om Starstable la till longering som en funktion! Alltså de ändrade den lite, så att man inte stod halvt i marken och hängde i tyglarna, utan att man stod på marken och höll i longerings lina och longeringspö och kunde styra hästen med hjälp av de på något sätt! Hästen gick runt en i en cirkel och om man ville öka takten klickade man på piskan (typ) och ville man sakta ner klickade man på linan, (typ.) Jag tycker det skulle vara jättenice! :D Känner att jag förklarade väldigt dåligt där, men ni får gissa er till vad jag menar. x) Redigerade en liten bild för att visa, den blev sämst men iallafall. 8D
 
 
Av Samantha Moonnight - 15 maj 2013 21:31

GÄSP! Nu är det snart dags att gå och lägga mig. :) Har varit en tuff dag i skolan och har haft mycket att göra i stallet. Seg bloggning, jag vet. :/ Men kan iallafall informera om att jag red alla hästarna i paddocken och det gick mer eller mindre bra. Midnight hörde en helikopter och skenade iväg, Golden bockade av mig av någon anledning, Dancer skötte sig som vanligt bra men han var väldigt trött efter all hårdträning. :) Nu är vi iallfall snart klara med det! 8D Har mockat, putsat sadlar och träns, sopat, rensat garderoben, fixat höloftet, rensat anslagstavlan osv. Nu är jag riktigt trött. 8)


 

En gammal JÄTTEFUL redigerad bild.


Godnatt!

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards