goldbeauty

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Samantha Moonnight - 10 maj 2013 23:41

  NEEEEEEEEEEEEEEEJ! Fasornas största fasa har inträffat! Longeringsbuggen finns inte längre! BLÖÖÖÖÖH!


Snyft, ja det är sant. Förut gjorde man ju longerings buggen genom att klicka på "ring för upphämting samtidigt som man satt upp, men nu finns inte den knappen förens man sitter i sadeln. ;_;


 


Verkligen tråkigt tycker jag, det var en av mina absoluta favoritbuggar. :( <3 Men jag hoppas att SSO lägger till longering som en funktion senare! För buggen var ju lite muppad, ryttaren var ju typ halvt i marken. Men iallfall:


R.I.P ÄLSKADE LONGERINGSBUGG


Av Samantha Moonnight - 10 maj 2013 23:23

 Hejsan! Jag har fortsatt med Midnights träning och det går bättre och bättre! Är nog klar med longeringen nu, den har gjort susen verkligen. Men nu har jag ridit henne de senaste dagarna och det har gått förvånandsvärt bra! Hon har hoppat till för saker och så och varit allmänt tittig som vanligt, men hon verkar iallafall slappna av lite mer. Idag tog ut henne på morgon på en kort liten morgonritt. Det var verkligen jättetrevligt! Solen sken och Midnight var på bra humör och gick helt avslappnat utan att hoppa till för nåt!


     



Allt var lugnt och stilla. Men så kom plötsligt en  bil från ingenstans körandes i världens fart rakt mot oss! Både jag och Midnight blev rädda, såklart! Vilken klantig bilförare! Hur kan man köra i sån fart på en ridväg?

 


Bilen tvärstannade framför oss, det var jättenära att vi blev påkörda. Men det var redan försent, Midnight var jätterädd och stegrade, och jag föll av hehe. >.<

 


Sedan skenade Midnight iväg i världens fart! Hon var verkligen livrädd.



Jag slog mig som tur inte jättemycket. Fick ganska ont här och där, och kände mig väldigt dum dör jag satt på marken. Och bilen, den körde bara iväg! Snacka om idiot! Körde nästan på oss och sedan bara kör iväg. Men iallafall, såfort jag lyckats ställa mig upp så var det bara att springa efter Midnight. Kan tala om för er att det inte är lätt att springa ikapp en skenande galopphäst. >.<


   


Men tillslut lyckades Barney fånga henne! Tack och lov! Barney har aldrig varit särsklit trevlig, kan säga att han VERKLIGEN inte åg glad ut när jag kom springande och förklarade..

 


Men jag fick iallafall tag på henne! Jag förklarade för Barne vad som hade hänt och berättade om den galnba bilföraren, men han bara muttrade till svar. Jag tackade så mycket för hjälpen och sedan tog jag med den stackars lilla skrämda Midnight till Steves. Skrittade snabbt av henne, sadlade av och ställde in henne i stallet. Krävdes en hel del gos för att hon skulle glömma dne otäcka händelsen hehe. ;)


//Sam och Midnight


Av Samantha Moonnight - 10 maj 2013 12:49

Hej hej! Brukar inte prata så mycket om IRL, men nu är det så att mina marsvin nyligen fått ungar och några från klubben ville jättegärna se dem. Så det kommer lite bilder och namn här. ^w^ Nu är de 3 veckor, men på bilderna är de lite yngre så de är liiite större nu. ;)


Filur:

 


Nalle:

 


Kanel:

 


Pralin:

 


Minimum (Mini):

 



Där har ni. ^w^ Lite suddigt på vissa av bilderna men de vill inte sitta still så länge. ;)

Av Samantha Moonnight - 10 maj 2013 00:00

       


Vi begav oss sedan till ladan i FG och hade pyjamasparty och berättade historier! :D

   


Det var en sköjjigm kväll. Nu ska vi sova i våra sovsäckar här i ladan. Godnatt! C8


Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards