goldbeauty

Alla inlägg den 23 augusti 2013

Av Samantha Moonnight - 23 augusti 2013 18:04

...

Jag är hopplös. :)


 


Namn: Lemoncake

Smeknamn: Lemon eller för det mesta Kakan.

Ålder: 21 år

Kön: Sto

Ras: Jorvikisk ponny

Mankhöjd: 137 cm

Inriktning: Allround


Om Lemoncake:

Kakan är en liten dam med mycket krut i. Hon var född på en liten gård långt ifrån Jorvik där hon ägdes av en flicka som tog väl hand om henne och tävlade i höga klasser.  Men när familjen flyttade till stan såldes Kakan till ridskolan jag red på när jag ínte bodde på Jorvik än. Ridskolemiljön var tuff för henne, och alla nya människor och alla oerfarnas misstag gjorde henne rädd och aggressiv. Men jag som alltid lyckas kära ner mig i omöjliga jobbiga hästar (lol) föll för henne pladdask och blev hennes skötare och ville jämt rida henne. När hon lärde känna mig var hon inte alls elak. Men ingen av de andra barnen på ridskolan ville rida henne, Så ridskolan sålde henne. Jag  blev väldigt ledsen, några år gick, och jag träffade Golden och flyttade till Jorvik. Jag gick just och tänkte på Kakan, när jag plötsligt hörde ett välbekant gnäggande från Fort pintas hästmarknad. Jag skyndade dit och kunde självklart inte motstå att köpa henne.


Nu är Kakan en trevlig, glad och lycklig ponny som alltid vill ta långa galopper över fälten. Hon älskar att galoppera och hoppa och är ett riktigt energiknippe även om hon inte har sina ungdomsår framför sig.  Hon är envis som få och vet verkligen vad hon vill. Hon är väldigt busig och det är inte sällan man flyger av under hennes bocksprång och vilda upptåg. Hon kan bli lite sur när man sköter henne i stallet, efter all tid i ridskolan. Men så fort man sitter upp blir hon på glatt humör. Hon är lite stel i lederna, Hon är ju ganska gammal och har gått många ridlektioner, men bara man tar det lite lugnt går det utmärkt.  Det gäller verkligen att visa vem som bestämmer om man ska någonstans med denna dam. Kakan är en allround ponny och älskar allt mellan himmel och gjord. Det är skönt att ha henne tillbaka!


 

Av Samantha Moonnight - 23 augusti 2013 15:37

       

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards