goldbeauty

Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Samantha Moonnight - 1 juni 2013 08:55

Hejsan! ;D


Sorry igen för dålig bloggning... Men är sjuk IRL och känner verkligen inte för att blogga. Dx Men ska tvinga mig själv. Cx


Iallafall, igår tog jag med Midnight till Moorlands cavalletibana, för att vänja henne med att hoppa från den lättaste nivån. Ville också se om problemet låg i själva hoppningen, eller bommarna. Men nu skulle hon ju bara behöva gå över bommar.


Skrittade henne från Steves till Moorland.

 


När vi var framme skrittade jag henne på innerspåret innanför bommarna så att hon fick se på dem.

 


Stannade framför en bom så att hon fick undersöka den. Hon svänge med huvudet och ville tydligt därifrån.

 


Vi skrittade  nåt till varv och sedan kom vi fram i trav.

     


Travade henne länge tills hon slappnade av helt. Gjorde en liten galoppfattning och hon fick galoppera nåt varv.

 


Sedan saktade vi av till skritt. Dags att börja! Skrittade henne mot den första bommen.

 


Hon ville inte riktigt gå och försökte gå runt den, drev på henne mot bommen. Hov stannade tvärt och vägrade.

 


Hon stissade upp sig lite och försökte sticka, men lyckades hålla henne. Skirttade henne lite tills hon var helt avslappnad. Sedan kom jag på en bom igen.


Men...

 


Försökte flera gånger, men hon var envis! Tillslut började hon stegra så jag slutade försöka och skrittade henne runt igen.

   


Hon blev lugn igen. Bestämde mig för att försöka en sista gång innan vi red hem. Skrittade henne mot bommen, berömde henne hela tiden och drev på.

 


Det verkade verkligen som om hon skulle gå över! Men precis innan bommen, tvärstannade hon, drev henne men förväntade mig inte att hon skulle gå över. Men hon kände sig nog pressad, så istället för att stå kvar och vägra tog hon ett stort språng och hoppade över den lilla bommen!

 


Hon tvärstannade direkt efter hoppet.

 


Hon var väldigt stissig till en början, men lugnade ner sig när vi skrittade runt. Berömde henne mycket och även om hon tyckte bommen var läskig så frustde hon nöjt, som om han var nöjd med sig själv. Jag är iallafall nöjd med henne, även om hon hoppade över bommen istället för att bara skritta över så kom hon ju faktiskt över. :) Vi ska fortsätta träna på cavalletibanan, tillslut kommer det nog gå riktigt bra! 8D

 


 

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards