goldbeauty

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2013

Tigereye

Av Samantha Moonnight - 11 oktober 2013 14:01

Oooops. Slank visst in en Andalusier i stallet iallafall.  Kunde inte låta bli.Cx Det här är verkligen en Samantha häst. Kommer kanske inte behålla alla hästar jag har nu, men eftersom funktionen på Hästön ska komma tillät jag mig själv att ge efter för denna skönhet.


 

Namn: Tigereye

Smeknamn: Tiger

Kön: Valack

Ålder: 14 år

Ras: Andalusier

Inriktning: Allround, men främst dressyr.

Mankhöjd: 167 cm.


Historia:

Tiger föddes på en stor hästgård på Södra Jorvik. Han har tävlats i alla möjliga grenar, dressyr, hoppning, utställningar och även lydnad och trickträning. Han kammade hem massor med priser och startade i tävling efter tävling, men plötsligt blev han halt och kunde inte ridas. De försökte på alla sätt att få honom bättre men hältan gav inte med sig. Ägarna bestämde sig för att skicka honom till Silverglade och låta honom vila i ett halvår. Han har stått på Vingården och jag har gått förbi honom och förundrats över denna skönhet. Ägarna trodde att han aldrig skulle kunna tävlas igen, så de satsade på sina nya hästar och lät Tigereye stanna på Vingården. Men efter ett tag försvan hältan, Baronessan ville starta honom igen, men hade inte tid. Så hon bad mig att börja rida honom. Och snacka om vilken drömhäst han är! Jag föll genast för honom . Det kom flera andra Andalusier med toppresultat till Vingården, Baronessan  lät mig då köpa Tiger billigt så hon kunde ägna sig åt de andra hästarna. Det är jag verkligen glad för, det klickade direkt mellan mig och Tiger och jag är superglad för att ha en sån kanonhäst som han. Nu är hältan så gott som borta, ska hålla koll lite så att den inte kommer tillbaka bara. 


Om Tigereye:

Tiger är en häst med stil. Han är otroligt vacker med sin brunskimrande färg och långa, kolsvarta man. En riktig fröjd för ögat. Tiger är väldigt social och älskar att umgås med människor. Han är en riktig myshäst som man kan stå och klappa i timmar. Han är ovanligt stor för sin ras, med sina 167 cm i mankhöjd. Men han är snäll och lugn i alla lägen. Han vill alltid vara till lags och försöker alltid komma på vad det är ryttaren vill, det är väldigt sällan han bråkar eller krånglar och han har alltid öronen spetsade framåt. Han är en dröm att rida, han har mjuka gångarter och en stor, svävande galopp.  Tigereye är mest tävlad i dressyr och det är svårt att hitta något han inte kan. Han är även jättekul att trickträna, eftersom han är så lättlärd och smart. Han är lite som en cirkushäst och har även tävlats i lydnad.  Han kan bli lite het när man rider, han har väldigt mycket energi och älskar att galoppera det snabbaste han kan. Ser verkligen fram emot att börja träna honom! 8D


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Samantha Moonnight - 5 januari 2014 11:03


Känner att blogglusten helt försvunnit, så jag tar en bloggpaus på obestämd tid. :3 Tack för att ni hänger kvar o gott nytt år i efterskott. x3   ...

Av Samantha Moonnight - 24 december 2013 19:00


 

Av Samantha Moonnight - 24 december 2013 12:00


Nu är det jul och inte en snöflinga ligger på marken där jag bor. Hatar för det mesta snö, kallt och blött och obehagligt. D: Men just på julafton SKA det vara snö, om jag fick bestämma själv skulle jag vilja att det snöade på julafton och sedan *P...

Av Samantha Moonnight - 24 december 2013 10:00


Idag är det julafton och dagen är fullspäckad med kuliga saker. Själv måste jag gå och köpa några i-sista-sekunden julklappar, eftersom jag är så *host* duktig på att fixa allt i tid. :)    Ha en supertrevlig jul allihopa! :D   ...

Av Samantha Moonnight - 23 december 2013 23:56


..Nu i skrivandets stund är det precis 4 minuter tills klockan slår 12 och det blir julafton. :D Kommer såklart vara upptagen imorgon med allt firande, så bloggen kommer vara lite död. Men förhoppningsvis är ni också upptagna med julfirandet hela dag...

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards