goldbeauty

Alla inlägg under juli 2013

Av Samantha Moonnight - 24 juli 2013 23:37

Hej folk! 8D Förlåt för den dåliga bloggningen. Men min dator lever fortfarande sitt egna lilla liv och det tar typ år att komma in på bloggen. hehe. .__. Men nu är jag iallafall här så let's move on! :D


Idag tog jag ner Frost till cavalettibanan i Moorland för att testa honom lite på bommar. Han har gjort det förut utan ryttare, så man ritkigt såg glädjen i honom när han fick syn på bommarna, haha min Åketåke. Vi började med att skritta runt utanför bommarna så att han fic se på dem ordentligt. Sedan skrittade vi över bommarna några varv. Det gick super! Det var ingen big deal för honom, det syndes att han har gjort det förut. :) Vi kom fram i trav och travade över bommarna, det gick lika bra där, han travade så fint över dem. Han tyckte dock att det inte var tillräckligt fartfyllt och ville visa att han kunde hoppa bättre än så, så han tog ett litet skutt över en bom i slutet. :'3


         


Ser fram emot att börja hoppa med honom, detta är verkligen en kanonhäst! :D Ska löshoppa honom snart också tänkte jag.

Av Samantha Moonnight - 21 juli 2013 17:16

Om Dancer hade varit ett annat djur hade det definitift varit älg. Vet inte riktigt vad det är, men på något sätt ser han verkligen ut som det. No offence, älgar är faktiskt söta. :3



  

Av Samantha Moonnight - 16 juli 2013 23:45

Det har hänt mycket under bloggpausen, den största nyheten är att jag har skaffat en till häst! :D Jag och min soumate Meja highson aka Mejsel har köpt varsin unghingst, som ovanligt nog är tvillingbröder. :)

Låt mig presentera: *TRUMVIRVEL*


 

 Namn: Frostfighter

Smeknamn: Frost eller Åke

Ålder: 4 år

Kön: Hingst

Ras: Oldenburgare

Inriktning: Under inridning, Men hoppning i framtiden.

Mankhöjd: 166 cm



Frostfighter är en hingst på 4 år av rasen Oldenburgare. Han kallas vanligtvis för Frost eller Åke. Ehm det där med Åke tar vi en annan gång. Åke och hans tvillingbror Ture kommer från en stor hästgård på södra Jorvik. När vi köpte dem för ca 3 veckor sedan var de endast inridna i skritt och trav, det blir mycket att arbeta med! Deras mamma var en vildhäst innan hon kom till gåren och födde då Ture och Åke. Åke och Ture, (Som egenligen heter Thunderblaze) har varit tillsammans sedan dess och har ett otroligt starkt band. De har alltid lika kul tillsammans och har samma sorglösa attityd. Åke är en mycket trevlig kille som alltid har öronen framåt. Han är omåttligt nyfiken och måste alltid pilla på någonting. Men han är snäll i all hantering och gör sällan något dumt. Han är alltid lika kul att rida, även om han inte alls kan mycket försöker han alltid vara till lags och har fantasiska gångarter. Han kan bli ganska pigg och busig, blir det för långtråkigt skojar han till det med ett bockspprång eller två. Åke har blivit löshoppad förut och har hoppat upp till 1 meter. Han hoppar som en gud och har en fantastisk teknik! Han älskar att hoppa och jag längtar tills att börja hoppträna med honom. Han kommer därför inriktas främst på hoppning.




   

Av Samantha Moonnight - 12 juli 2013 20:46

Hehe, har lite brist på bloggidéer så gör en sån här. CX


1. Jag är sjukt snål och tar näsan aldrig transport, även om jag ska tvärs över hela Jorvik och har nästan maxnivå med JS. cx


2. Jag skulle aldrig klara mig utan mina vänner på SSO. <3


3. Jag använder benlindor väldigt sällan. Kan bero på att jag tycker de ser lite mysko ut på sso. O-O


4. Jag har faktiskt aldrig bytt hår eller smink på sso. :O


5. Första klubben som jag verkligen trivdes i var Pink stars, ägdes av Daphne southwood, sedan dess har jag följt med Daph i hennes klubbar och stormtrivs fortfarande. C8


6. Jag chattar nästan alltid när jag är inloggad, även mitt i tävlingar vilket leder til öhm.. Ganska dåliga resultat. cx


7. När jag inte har något att göra på SSO pratar jag random i chatten och hoppar runt lite överallt i hopp om att hitta nån kul bugg.


8. 99% av det jag skriver i chatten i sso är allmänt flum.


9. Min favoritperson i  SSO måste vara Steve. Han är allmänt rolig och skön. Jag ogillar Baronessan, Dont ask me why.


10. Jag sörjer fortfarande longeringsbuggen, Den bästa av de bästa. RIP.


  


Av Samantha Moonnight - 12 juli 2013 20:40

Jag har fixa några saker på datorn och nu verkar den äntligen fungera! Nu kommer ÄNTLIGEN bloggningen börja igen! Förlåt för att ni fått vänta så länge, tack om ni har stannat kvar ändå! :)


WEEEEEHÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

 



3:

Av Samantha Moonnight - 10 juli 2013 13:53

Vet inte hur det här ska gå, kan fortfarande inte blogga, eller mycket annat, på min dator. När jag ska publicera inlägget så står den bara och laddar i all oändlighet. Att spela sso funkar dock, tack och lov. Men iallafall. Det verkar som om min dator har tappat all livsglädje. Har testat allt jag kommer på för att få den att fungera, har rensat bilder, uppdaterat saker mm. Men det funkar inte. Gissa vem som hatar sin dator. 3: Bloggar som sagt från mobilen nu, men kan inte använda bilder då. Jag ska önska mig en ny dator i födelsedagspresent, En Mac dock. Kom på att sso ej funkar på Mac och då tog mitt liv slut. Men haha, vet inte vad jag ska göra, kanske ska skaffa en gästbloggare under tiden och se hur det blir? Har mkt att berätta, har bland annat skaffat en ny häst. Men kan ju iallafall göra små inlägg utan bilder, vet inte om det blir så intressant menmen. O.oHaha tack om du orkade läsa allt det här, det var nog inte så intressant men bar tvungen att skriva av mig lite. :)

Presentation


Hejsan där bakom skärmen! Jag heter Samantha Moonnight och kallas vanligtvis för Sam. På den här bloggen får du följa mitt och mina hästars liv på ön Jorvik där vi gör ehm helt normala saker. :) TA EN KAKA

Starstable

Men vad är då Starstable online?

- Jo starstable online är ett jätteroligt onlinespel för hästintresserade! Du har kommit till ön Jorvik för att gå på ridläger. Du får hand om en egen häst som du kan ,rida,sköta,tävla och träna med. Utforska den stroa och vackra miljön på ön Jorvik! Träffa vänner, lös mysterier och uppdrag och mycket mer...

Legenden...

Legenden säger att Jorvik en gång var en livlös klippa i ett mörkt och kallt hav då en stjärna föll ner från himlen. Vid nedslaget uppstod ett sken och ur det uppstod en flicka till häst. Hon red majestätiskt fram över havsytan som blev lugn och stilla. I sin högra hand höll hon ett ljus. Flickan och hennes häst nådde fram till den döda ön och i dess mitt satte de ner ljuset. Omedelbart började livet sprida sig och det som varit kallt och mörkt blev varmt och ljust.  Jorvik har alltid haft ett speciellt band till de hästar som lever där och vissa säger att de är öns själ. Legenden berättar att i en tid av förtvivlan och mörker så ska en flicka till häst återigen komma med ljus och hopp till de som tror att allt är förlorat... Vem är den flickan?

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Starstable


Ovido - Quiz & Flashcards